رازهای 100سالگی

بچه‌دار شوید

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی برسند.
کد خبر: ۷۰۱۰۵۶
این فیلم طول عمرتان را زیاد می‌کند

جام جم سرا: ما هر هفته یکی از این رازها را برای شما فاش می‌کنیم.

***

شما اوقات فراغتتان را چطور می‌گذرانید؟ اگر جزو افرادی هستید که ترجیح می‌دهید این اوقات را با تماشای فیلم آن هم در سینما پر کنید به شما تبریک می‌گوییم چون در مقایسه با افرادی که اهل فیلم نیستند به طور متوسط پنج تا شش سال بیشتر عمر خواهید کرد.

در واقع این تازه‌ترین توصیه متخصصان آمریکایی به افرادی است که می‌خواهند زندگی طولانی و سالمی داشته باشند.

به گفته این محققان تماشای فیلم در سینما، رفتن به تئاتر و بازدید از موزه استرس‌های روزانه شما را از بین می‌برد.

این در حالی است که استرس یکی از عوامل مهمی است که احتمال بروز سکته، مشکلات قلبی ـ عروقی، بیماری‌های روان‌تنی و حتی سرطان را افزایش می‌دهد و جالب این‌که با کاهش استرس‌های روزمره، طول عمرتان هم بیشتر خواهد شد البته یادتان باشد منظور متخصصان از تماشای فیلم لم دادن روی کاناپه و تماشای فیلم‌های تلویزیونی و خوردن هله هوله‌های مضر مثل چیپس و پفک و نوشابه و... نیست بلکه آنها توصیه می‌کنند حداقل ماهی یک‌بار با خانواده یا دوستانتان قرار سینما بگذارید و فیلم تماشا کنید. چه فیلمی؟ پژوهشگران می‌گویند تماشای فیلم‌ها و تئاترهای کمدی می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد، اما ژانرهای وحشت را فقط در شرایطی انتخاب کنید که برایتان آزاردهنده نباشد. البته در این زمینه یک استثنا برای خانم‌ها وجود دارد.

خانم‌ها فیلم ترسناک ببینید

خانم‌های محترم! این‌بار که تصمیم گرفتید به سینما بروید یا این‌که در خانه یک فیلم سینمایی ببینید، بهتر است یک فیلم ترسناک را برای تماشا انتخاب کنید، زیرا به گفته متخصصان، خانم‌ها 30 دقیقه بعد از آن‌که فیلم ترسناک می‌بینند آرامش پیدا می‌کنند و سیستم ایمنی آنها قوی‌تر می‌شود.

همچنین با دیدن یک فیلم ترسناک می‌توانید تا 113 کالری بسوزانید که معادل نیم‌ساعت پیاده‌روی است.

راز طول عمر کتابخوان‌ها

علاوه بر تاثیر سینما و تئاتر روی طول عمر افراد، آنهایی که از کتاب خواندن هم لذت می‌برند 30 درصد کمتر از دیگران دچار تنش‌های عصبی و 40 درصد کمتر از هم‌سن و سالانشان به آلزایمر مبتلا می‌شوند.

بد نیست بدانید براساس نتایج پژوهش‌های 10 ساله محققان کانادایی، کتابخوان‌ها توجه بیشتری هم به ‌وضع سلامتشان دارند، به چکاپ‌های پزشکی توجه می‌کنند، برنامه غذایی سالم‌تری دارند و به همین دلیل هم به‌طور میانگین 5.5 سال بیشتر از افرادی عمر می‌کنند که اهل کتاب و مطالعه نیستند.

جالب این‌که بیش از 60 درصد این کتابخوان‌ها میانه خوبی هم با سینما و تماشای فیلم دارند. پس اگر می‌خواهید صد ساله شوید، هر شب برای 20 دقیقه هم که شده کتاب بخوانید و ماهی یک‌بار به سینما بروید و به جای هله‌هوله خوردن هنگام تماشای فیلم، خوراکی‌های سالمی مثل اسنک‌های خانگی (مانند لقمه‌های کوچک نان و پنیر و گردو)، شکلات‌های کم شیرین، میوه و آبمیوه‌های طبیعی را امتحان کنید تا دچار اضافه‌وزن و عوارض ناشی از آن مثل مشکلات قلبی ـ عروقی و سکته نشوید.

قرار نیست که به بهانه لذت بردن از تماشای فیلم‌ها دست به پرخوری و بدخوری بزنید و به آرزوی فوت کردن شمع تولد صد سالگی نرسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها