طبق پیش بینی سازمان هوا‌شناسی وزارت راه وشهرسازی، تا اواخر هفته به سبب وزش باد شدید در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور بویژه در شمال استان سیستان وبلوچستان باد و گردوخاک زیاد خواهد بود که کاهش قابل توجه دید افقی برای رانندگان و مسافران را در پی خواهد داشت. از سوی دیگر، رئیس پلیس راه کشور نیز گفت: با رانندگانی که اقدام به تخلف کنند برخورد جدی خواهد شد و خودروی مرتکبان به دو تخلف حادثه‌ساز نیز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شود.
کد خبر: ۷۰۰۶۴۰
هشدار به رانندگان: ترافیک و کاهش دید در جاده‌ها

جام جم سرا: به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، پیش بینی کلی براساس نقشه ھای ھمدیدی و آینده نگری و بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هوا‌شناسی نشان می‌دهد، طی امروز خراسان شمالی و تا سه روز آینده در استان‌های مازندران، گستان نیمه ابری در برخی ساعات بارش باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

در همین مدت در برخی مناطق جنوب شرق کشور، در استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان وبلوچستان، جنوب کرمان افزایش ابر در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبارپراکنده در ارتفاعات استان کرمان احتمال رعدوبرق رخ خواهد داد.

به نقل از تسنیم، رئیس پلیس راه کشور نیز همزمان با افزایش سفرهای تابستانی با تشریح وضعیت ترافیکی راه‌های کشور گفته است: در محورهای کرج- چالوس و رشت - قزوین همچنان شاهد ترافیک سنگین هستیم.

سردار مهماندار رئیس پلیس راه کشور امروز در برنامه شبکه خبر با تشریح وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور اظهار داشت: ‌یکی از بی‌سابقه‌ترین سفر‌ها را در چند سال گذشته شاهد هستیم به گونه‌ای که سه شبانه روز است در برخی از محورهای مواصلاتی کشور شاهد ترافیک سنگین هستیم.

وی افزود: همچنان در برخی از محور‌ها به ویژه محورهای شمالی کشور از جمله فیروزکوه، هراز و چالوس ترافیک سنگین وجود دارد و دیگر گنجایشی برای عبور خودرو‌ها وجود ندارد.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به ترافیک سنگین در محورهای کرج- چالوس، رشت- قزوین، فیروزکوه و پل زنگوله در مازندران گفت: ‌در آزادراه قزوین- رشت، ‌قزوین- زنجان، ‌کرج - قزوین، تهران - قم، محور فیروزکوه محدوه پل سفید و سواد کوه نیز شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم.

سردار مهماندار افزود: محور کرج- چالوس به مدت ۳۶ ساعت یک طرفه بود اما از ساعت ۷ صبح امروز به صورت دو طرفه اعلام شد ولی باز هم شاهد ترافیک سنگین در این محور هستیم.

رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: به دلیل سنگینی ترافیک، راه‌های کشور دیگر گنجایش ندارند و شاهد هستیم که بسیاری از راننده‌ها در کنار جاده توقف کرده‌اند.

وی با توصیه به رانندگانی که در ترافیک گرفتار هستند، گفت: ‌ رانندگان را به صبر و حوصله و مدیریت زمان سفر توصیه می‌کنم به گونه‌ای که قبل از سفر با مرکز اطلاعات پلیس راه کشور با شماره ۸۸۲۵۵۵۵۵ تماس بگیرند تا از وضعیت ترافیکی جاده‌ها مطلع شوند. همچنین از هموطنان درخواست می‌کنیم، زمان بازگشت خود از سفر را به روز جمعه موکول نکنند چون برای این روز نیز وضعیت ترافیکی سنگینی پیش بینی می‌شود؛ بهتر است رانندگان از فردا اقدام به بازگشت از سفر کرده و اگر عجله‌ای ندارند از فرصت روز شنبه برای بازگشت استفاده کنند.

رئیس پلیس راه کشور درخصوص برخورد با رانندگان متخلف گفت: با رانندگانی که اقدام به تخلفاتی همچون سبقت غیر مجاز یا عبور از شانه راه در محورهای کوهستانی و کم عرض می‌کنند برخورد جدی خواهد شد. در سایر محورهای مواصلاتی اگر راننده مرتکب دو تخلف حادثه ساز شود خودروی وی تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها