رازهای 100سالگی

بچه‌دار شوید

راز صد سالگی

سفر به سلامت

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی برسند.
کد خبر: ۶۹۹۵۲۱
سفر به سلامت

جام جم سرا: ما هر هفته یکی از این رازها را برای شما فاش می‌کنیم.

***

استرس زندگی ماشینی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که همه ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

آیا می‌دانستید کاهش این نوع استرس‌ها مانع بروز بسیاری از بیماری‌ها مثل مشکلات قلبی و عروقی می‌شود؟ آیا می‌خواهید این استرس را به حداقل برسانید؟ پس بهتر است از تابستان کمک بگیرید؛ بویژه حالا که در آستانه تعطیلات عید فطر قرار داریم و می‌توانید برای یک سفر خانوادگی یا دوستانه برنامه‌ریزی کنید.

این موضوع چه ربطی به صد ساله شدن دارد؟ به گفته روان‌شناسان سفر کردن کلید رسیدن به آرامش محسوب می‌شود و نه‌تنها در پیشگیری از بروز استرس‌های روزمره موثر است بلکه با رفع آنها، به افزایش طول عمر افراد هم کمک می‌کند.

شاید این پرسش برایتان پیش بیاید که برای سفر کجا برویم؟ چند روز برویم؟ دریا، جنگل، منطقه کوهستانی، کویر یا... اصلا بهترین انتخاب کدام است؟ انتخاب مکان سفر به خود شما بستگی دارد؛ این که کجا احساس آرامش بیشتری دارید.

از طرفی نیازی نیست این مسافرت طولانی‌مدت باشد. فقط دو روز کافی است تا شما از استرس‌ها و اضطراب‌های زندگی مدرن فاصله بگیرید.

بر اساس بررسی‌ها، طبیعت‌گردی مانع افزایش فشار خون می‌شود و کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و جلوی عوارض ناشی از این بیماری‌ها را می‌گیرد.

بنابراین وقتی به سفر می‌روید صبح‌ها پیش از صرف صبحانه و شب‌ها بعد از صرف شام حداقل یک ساعت را به پیاده‌روی در طبیعت اختصاص دهید حتی می‌توانید برای افزایش طول عمرتان، چادر زدن در دل طبیعت را امتحان کنید.

به گفته پژوهشگران آلمانی این کار روی ساعت طبیعی بدنتان تاثیر مثبتی می‌گذارد و با بهبود کیفیت خوابتان از بروز سکته‌های مغزی پیشگیری می‌کند.

در واقع زندگی مدرن، خواب ما را به دلیل قرارگرفتن در معرض نورهای الکتریکی و کاهش دسترسی به نور خورشید مختل کرده و موجب شده تا به طور میانگین بین دو تا سه ساعت بیشتر از حدی که طبیعت در نظر گرفته است، بیدار بمانیم، اما اگر بتوانیم زمانی را در فضای بیرون از خانه بگذرانیم، ساعت بدن با طلوع و غروب خورشید هماهنگ می‌شود.

البته این بار اگر تصمیم گرفته‌اید بار سفر ببندید و برای گذراندن تعطیلات تابستانی به شهر یا کشور دیگری سفر کنید، بیشتر مواظب خودتان باشید چرا که به گفته پژوهشگران احتمال بروز حمله قلبی در تعطیلات بیشتر از روزهای دیگر است.

متخصصان می‌گویند بی‌توجهی به رژیم غذایی، کاهش تحرک، به تعویق انداختن مراجعه به پزشک، فراموشی در مصرف بموقع داروها و مصرف دخانیات از جمله مواردی است که احتمال بروز حمله قلبی را در طول تعطیلات افزایش می‌دهد.

پس به جای لم دادن و استراحت کردن توصیه می‌شود کنار ساحل پیاده‌روی کنید، مراکز دیدنی و تاریخی محل اقامتتان را ببینید، سراغ غذاهای سالم محلی بروید، داروهایتان را در معرض دید قرار دهید و بی‌خیال سیگار و قلیان و... شوید. هر چند که ما می‌دانیم خوانندگان جام‌جم اهل مواد دخانی نیستند و روزگار مسافرت را با دود سیگار و قلیان سیاه نمی‌کنند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها