اگر یادتان باشد بر اساس اولین درس‌های ریاضی یک بعلاوه یک برابر با دو می‌شد. به یاد دارید که؟ پس چرا این عملیات ساده را در زندگی خودمان فراموش کرده‌ایم و انتظار داریم این جمع یک بعلاوه یک، برابر با یک شود؟ بروز اختلافات جزئی جدایی‌‌ناپذیر از هر ازدواجی است، هرچه زودتر این واقعیت را بپذیرید زودتر هم می‌توانید به فکر راه چاره‌ای برای آن باشید.
کد خبر: ۶۹۷۴۶۹
۵ اصل برای مدیریت اختلافات خود و همسرتان

جام جم سرا: دفعه بعدی که با همسرتان دچار اختلاف شدید، پنج گام زیر را دنبال کنید تا بتوانید اختلاف‌های میان خود را مدیریت کنید. این هشت گام بر اساس دو عنصر کنترل و احترام طراحی شده‌اند.

گام اول: مفهوم ازدواج را درک کنید
هنگامی که انسان ازدواج می‌کند روابط جدیدی که برای او بوجود می‌آید موجب رشد شخصیتی وی می‌گردد و باعث می‌شود انسان توانایی‌های بالقوه‌اش را به فعل برساند. برای اولین‌بار فردی را در زندگی داریم که همیشه و همه‌جا با ماست و ما را تشویق می‌کند تا نهایت تلاش خود را صورت دهیم.

گام دوم: فقط قادر به ایجاد تغییر در خودتان هستید
باید به این باور رسید که ما تنها قادریم خودمان را تغییر دهیم. اما نکته جالب این‌جاست که به محض این‌که عمل تغییرها را شروع کنیم، محیط اطراف ما نیز شروع به تغییر می‌کند. شاید این طرز فکر به پذیرش همسرمان بسیار کمک کند: «من همسرم را به علت منحصر به فرد بودنش دوست دارم. نمی‌خواهم یک «من» دیگر در خانه داشته باشم. همسرم با وجود تمام تفاوت‌ها و شباهت‌هایی که با من دارد برایم ارزشمند است. هر زمان که من عشقم را به او ابراز کنم، او تبدیل به همان فردی می‌شود که من می‌خواهم. ما هنوز هم اختلاف و مشاجره داریم، اما دست از تلاش برای تغییر دادن یکدیگر برداشته‌ایم.»

گام سوم: زبان عشق
باید کشف کنید زبان عشق همسرتان چیست؟ برای برخی افراد «تأیید شدن» به منزله دریافت حس عشق است و برای برخی دیگر «دریافت هدیه». تا زمانی که همسران زبان عشق یکدیگر را نشناخته باشند، ابراز عشق امری دشوار است.

گام چهارم: یادآوری اشتباهات گذشته، ممنوع
اگر در هنگام بروز اختلاف، مدام اشتباهات گذشته همسرتان را به او یادآوری کنید، قدم چندان مثبتی در راه حل اختلاف برنداشته‌اید. باید با خودتان کنار بیایید تا بتوانید اشتباهات گذشته همسرتان را ببخشید و در همان گذشته دفن کنید.

گام پنجم: دوست باشید
گاهی از برخی افراد می‌شنویم که می‌گویند«بهترین دوست ما همسرمان است». خب، آن‌ها چگونه به چنین جایگاهی رسیده‌اند؟ برای این‌که همسرمان بهترین دوستمان باشد باید تفریحاتمان را با یکدیگر پایه‌گذاری کنیم، با یکدیگر صادق باشیم و تحمل شنیدن حرف‌های صادقانه را نیز داشته باشیم و آرامش‌مان را در وجود یکدیگر ببینیم. بدین ترتیب، در هنگام بروز اختلافات، می‌توانیم همچنان بر دوستی‌ای که سال‌ها برای ایجاد آن زمان گذاشته‌ایم تکیه کنیم.(خانواده سالم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها