معاون رئیس جمهور اعلام کرد

پیشنهاد استخدام زنان خودشاغل

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه شورای اجتماعی دولت در صدد ارائه لایحه ای برای اجرای دائمی قانون مدیریت خدمات کشوری است، گفت: ما در تلاش هستیم پس از تصویب این لایحه مواردی در حوزه استخدامی زنان خود شاغل را در این قانون بگنجانیم.
کد خبر: ۶۹۶۵۴۰
پیشنهاد استخدام زنان خودشاغل

جام جم سرا:شهیندخت مولاوردی شب گذشته در دیدار با رئیس کمیته امداد و مشاوران دستگاههای اجرایی در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان این مطلب گفت: یکی از مهمترین اولویتهای ما ایجاد ساختار مناسب و موثر زنان در دستگاههای اجرایی است که در این زمینه با تمام مشاوران بانوان دستگاهها مذاکرات لازم را انجام داده ایم.

وی افزود: تمامی مشاوران بانوان دستگاه های مختلف قرار شده به مناسبت سالگرد تشکیل دولت و 24 مرداد ماه گزارش اقدامات فعالیتهای خود را به معاونت زنان ارائه دهند ضمن آنکه معاونت نیز در حال تدوین گزارش نهایی انجام اقدامات در موضوع زنان است تا در نهایت این گزارش به رئیس جمهور تقدیم شود.

وی با بیان اینکه گزارش تحویل داده شده به رئیس جمهور درباره چالشها، موانع، فرصت و تهدیدهای مربوط به زنان و خانواده است گفت: تاکنون 17 دستگاه گزارشات خود را به ما تحویل داده و مابقی دستگاه ها تا 15 مرداد برای ارائه گزارش نهایی فرصت دارد.

به گفته مولاوردی دیدار زنان با رئیس جمهور احتمالا یا در هفته دولت در 24 مرداد و یا همزمان با میلاد حضرت معصومه در ششم شهریور ماه خواهد بود تا این قشر از جامعه نیز بتواند دغدغه ها و مشکلات و خواسته های خود را به رئیس جمهور اعلام کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تشکیل دهمین جلسه شورای عالی اشتغال گفت: معاونت با حضور در این شورا اقدام به تدوین بسته های اجرایی اشتغال پایدار با اولویت زنان سرپرست پایدار دارد.

وی تصریح کرد: همچنین اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری در حال به اتمام رسیدن است و کمیسیون اجتماعی دولت تلاش دارد که با ارائه لایحه ای اجرای این قانون را دائمی کند ما نیز در تلاش هستیم در حوزه موضوع خود استخدامی زنان خود شاغل را در این قانون بگنجانیم.

مولاوردی با بیان اینکه طرح یکپارچه سازی زنان سرپرست خانوار با همکاری وزارت صنعت و معدن به صورت پایلوت در منطقه 20 اجرا شده است گفت: امیدواریم که با اجرای این طرح به مدلی مناسب برای زنان سرپرست خانوار دست یابیم که بتوان آن را به شکل سراسری اجرا کرد ضمن آنکه جلسه ای با معاون توسعه مناطق روستایی و محروم ریاست جمهوری داشته و قرار است برنامه های موثری برای توانمندسازی زنان روستایی و عشایر ارائه شود.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه با موضوع زنان با صندوق جمعیت سازمان ملل گفت: در 6 ماهه دوم سال 92، 31 ازدواج زیر 15 سال به ثبت رسیده که با توجه به غیر قانونی بودن این اقدام قرار شد وزیر دادگستری درباره نحوه ثبت این ازدواجها گزارشهایی به ما ارائه دهد.

ملاوردی با بیان اینکه دیداری با فراکسیون زنان مجلس با موضوع حجاب و عفاف داشته ایم گفت: اخیرا یکی از جلسات هیئت دولت درباره فرهنگ عفاف و حجاب با توجه به آنکه موضوع روز است برگزار شده و رئیس جمهور تاکید ویژه ای جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشتند.

وی از برگزاری جشنواره نقش زنان در حفظ و ترویج و انتقال فرهنگ ناملموس در اصفهان خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری وزارت صنعت و معدن در مهر ماه برگزار می شود و در حدود 65 مهمان ویژه از کشورهای مختلف حضور خواهند داشت چراکه تاکنون 400 مورد میراث ناملموس مانند لالایی مادران در ایران شناسایی شده که با توجه به ارزش تاریخی و فرهنگی می توان آن را در یونسکو ثبت جهانی کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ضرورت ارتقای مهارتهای علمی و عملی سمن ها گفت: بزودی نخستین کارگاه آموزشی ارتقای مهارتها سمن ها برگزار می شود چراکه این گروه از فعالان جامعه نقش بسیار زیادی در پیشبرد اهداف ما خواهند داشت. ضمن آنکه آموزش و ارتقای زنان نخبه براساس ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه در دستور کار ما قرار داده و هم اکنون در حال بررسی پیشنهادات هستیم.

مولاوردی درباره موضوع تفکیک جنسیتی گفت: ضروری است که برای بررسی این موضوع آمار لازم به ما ارائه شود ما به شدت پیگیر عضویت در شورای عالی آمار هستیم تا بتوان به آمارهای واقعی در این موضوع دست پیدا کرد.

وی همچنین از امضای تفاهمنامه با انجمنهای علمی تخصصی در موضوع زنان و خانواده خبر داد و گفت: این موضوع در هیئت دولت مطرح شده و ما به دنبال تصویب آن هستیم تا بتوان لوایح مربوط به زنان را پس از تایید انجمنهای علمی و تخصصی به دولت و یا مجلس ارائه داد البته هم اکنون از نظرات مشاوره ای این انجمنها در کارگروه های تخصصی استفاده می شود که امیدواریم از این به بعد لوایح مربوط به زنان پس از تایید این انجمنها باشد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها