قوطی‌های شیر خشک را دور نریزید

ساخت ۵ وسیله خانگی با قوطی شیر خشک+عکس

خانه همه ما پر است از وسایلی که فکر می‌کنیم دیگر به درد نمی‌خورد و به کاری نمی‌آید، اما یک فرق اساسی میان خانم‌های هنرمند و بقیه افراد وجود دارد و آن هم این است که آنها بخوبی می‌دانند چطور می‌شود از این لوازم به ظاهر بی‌‌مصرف استفاده کرد. آنها شکل و ظاهر تازه‌ای به وسیله‌‌های قدیمی می‌دهند و از آن طور دیگری استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۶۹۶۰۸۴
ساخت ۵ وسیله خانگی با قوطی شیر خشک+عکس

جام جم سرا: اگر شما هم بتازگی بچه‌دار شده‌اید و قوطی‌های شیرخشک زیادی روی دستتان مانده، از آنها می‌توانید طور دیگری استفاده کنید؛ شاید باورش سخت باشد، اما خیلی‌ها هستند که شکل و کارایی جدیدی به این قوطی‌ها می‌دهند.

جاشمعی‌های رنگارنگ‌

یکی دیگر از کارهای خلاقانه‌ای که می‌توانید با استفاده از قوطی‌های شیرخشک انجام دهید، تهیه جاشمعی است. برای این کار قبل از هر چیز باید کاغذهایی را که روی قوطی چسبانده شده است، جدا کنید، سپس طرحی را به کمک ماژیک به صورت نقطه‌نقطه روی کار بکشید.

حالا یک میخ را به کمک انبر دست نگه دارید و روی شعله گاز حرارت دهید، وقتی به اندازه لازم میخ داغ شد آن را روی نقطه‌ها کمی فشار دهید تا قوطی سوراخ شود و سپس برای نقطه بعدی میخ را دوباره حرارت دهید. این کار را تکرار کنید تا طرح شما روی قوطی کاملا مشخص شود و در نهایت آن را رنگ بزنید. وقتی کار تمام شد شمعی درون آن روشن کنید تا طرح تان روی جاشمعی به زیبایی خودش را نشان دهد.

جعبه خیاطی

از این قوطی‌ها می‌توانید به عنوان جعبه خیاطی هم استفاده کنید، اما قبل از این کار هم بهتر است رنگ و روی تازه‌ای به قوطی‌های شیرخشک بدهید. پس باز هم اول از همه، قوطی را بشویید و رنگ کنید و وقتی رنگ کاملا خشک شد، یک تور سفید ساده روی سطح آن بچسبانید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید از روبان‌های رنگی هم برای تزئین قوطی و مشخص‌کردن محتویات آن کمک بگیرید که برای این کار خوب است روبان‌ها را به شکل پاپیون روی قوطی بچسبانید یا گلی از جنس روبان درست کنید و به در قوطی بزنید. البته این ظرف علاوه بر جای سوزن و نخ و قیچی می‌تواند محل مناسبی باشد برای قرار دادن گل‌سرهای کوچک و ریز؛ پس به جای این‌که وسایل‌تان را پخش کنید و خانه را به هم بریزید، آنها را داخل یکی از این ظرف‌ها جا بدهید تا هم اتاق‌تان زیباتر شود و هم مرتب‌تر.

اگر قلاب‌بافی بلدید، می‌توانید با نخ و قلاب برای قوطی پوشش رنگی آماده کنید و اگر این کار برایتان سخت است، لباس‌های بافتنی هم می‌تواند به کارتان بیاید. فقط باید کاموایی با رنگ مناسب انتخاب کنید و بافتنی مورد نظرتان را ببافید.

بعضی‌ها هم حوصله بافتن یا دوختن چنین پوششی را ندارند، اما این گروه هم می‌توانند پارچه‌هایی با رنگ و طرح دلخواه‌شان تهیه کنند و آن را به سادگی روی بسته شیرخشک بچسبانند.

ظروف قند و شکر

قوطی‌های شیرخشک (یا هر قوطی دیگری که اندازه مناسبی داشته باشد) می‌تواند به عنوان ظرف قند و شکر مورد استفاده قرار گیرد. پس اگر می‌خواهید تغییری در آشپزخانه‌تان ایجاد کنید، تعداد مناسبی از این ظرف‌ها بردارید، آنها را کاملا بشویید و در آن را باز بگذارید تا بوی شیرخشک یا هر بوی دیگری که در قوطی پیچیده از بین برود.

وقتی همه چیز آماده شد، دست به کار شوید و سطح قوطی را رنگ بزنید. انتخاب رنگ هم به سلیقه شما بستگی دارد و رنگی که در آشپزخانه‌تان به کار برده‌اید. اگر نقاشی و طراحی‌تان خوب باشد هم می‌توانید روی ظرف طرحی بکشید یا چیزی بنویسید.

قند، شکر، چای، نبات، حبوبات و مواد غذایی دیگر را هم می‌توانید در این ظرف‌ها بگذارید و براحتی از آنها استفاده کنید و برای راحت‌تر شدن کارتان هم خوب است روی ظرف، اسم ماده‌ای را که داخلش است بنویسید.

ساندویچ‌هایی با طرح جذاب

گاهی تزئین غذاها اینقدر ساده است که اصلا به فکرمان هم نمی‌رسد، اما اگر کمی خلاقیت داشته باشید می‌توانید براحتی غذاها را مطابق میل‌تان تزئین کنید. یکی از کارهای ساده‌ای که برای تزئین ساندویچ پنیر و سبزی یا پنیر و خیار می‌توانید انجام دهید، درست کردن این ساندویچ‌ها به شکل گل و ستاره است. برای این کار فقط کافی است پنیر را روی نان تست بمالید و ورقه‌های خیار یا برگ‌های سبزی را هم رویش بچینید. بعد ساندویچ را به کمک چاقویی تیز برش بزنید و شکل گل یا ستاره را دربیاورید.

به همین راحتی می‌توانید ساندویچ‌هایی با طرح‌های متفاوت آماده کنید و در مهمانی‌ها استفاده کنید. بچه‌ها هم از این مدل غذاها بیشتر خوششان می‌آید و در نتیجه بهتر این غذاها را می‌خورند.

جاشمعی‌هایی متفاوت

همیشه نباید از فروشگاه جاشمعی‌هایی آماده بخرید و شمع‌های تزئینی را داخلش بگذارید؛ گاهی هم می‌شود با ساده‌ترین لوازمی که در خانه دارید، جاشمعی‌های زیبا و متفاوتی بسازید. مثلا یکی از راه‌های ساده این است که لیوان‌های پایه‌دار را به جاشمعی تبدیل کنید. لازم هم نیست کار خاصی انجام دهید، بلکه فقط باید لیوان را برعکس بگذارید و روی پایه‌اش شمع‌های‌تان را قرار دهید.

البته دقت داشته باشید اندازه شمع‌ها طوری باشد که براحتی روی پایه‌ها قرار بگیرد و نیفتد. برای تزئین بیشتر جاشمعی‌تان هم می‌توانید یک گل طبیعی و همرنگ با شمع را طوری روی میز بگذارید که داخل فضای لیوان قرار بگیرد. با این کار ساده، راحت و البته خلاقانه می‌توانید میزتان را به شکلی متفاوت بچینید و آن را طور دیگری تزئین کنید. (مریم اسدی/ضمیمه چاردیواری)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
راستگو
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
۱
۰
خیلی عالی بود ممنون

نیازمندی ها