یک انسان‌شناس و کتابدار جهانی سازی در موزه تاریخ طبیعی آمریکا می‌گوید: امروزه، تلفن‌های هوشمند بخش لاینفک زندگی ما تلقی می‌شوند و استفاده وسیع از وسایل الکترونیکی هوشمند پیش‌بینی کننده روزی است که در آن نه تنها همه ما هک می‌شویم بلکه توانایی تعمیر وسایل خود را یافته و به تعمیر کار نیازی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۶۹۵۶۸۴
بزودی همه مشترکان موبایل هک می‌شوند

جام جم سرا: طی دو سال اخیر «جاشوا بل» و «ژول کویپر»، انسان‌شناس در دانشگاه جورج واشنگتن فرهنگ تلفن همراه را در کنار ده‌ها شکل از تاثیرات بوم‌شناختی و تغییرپذیری فرهنگی بررسی کردند. آن‌ها معتقدند انسان در آینده قادر خواهید بود فنآوری را به گونه‌ای تغییر دهد که نیازی به خرید مدل‌های جدید نداشته باشیم.
بل اکنون در تلاش برای راه‌اندازی نمایشگاه آزمایشی موسوم به تاریخ طبیعی تلفن همراه است. او به مدت سه سال کار تعمیرکارهای تلفن همراه را در واشنگتن دی سی زیر نظر گرفته و به این نتیجه رسیده است که افزایش فرهنگ مصرف وسایل الکترونیکی همراه موجب خواهد شد کاربران در آینده با استفاده از مهندسی معکوس، توانایی تعمیر وسایل خود را یافته و به تعمیر کار نیاز نداشته باشند.

وی تاکید کرد: صد سال دیگر همه انسان‌ها مهندس خواهند بود البته اگرچه خیلی مطمئن نیستم، اما بدون توجه به حرفه افراد، برخی سواد فنی ابتدایی ضروری خواهد بود.

به گفته این پژوهشگر و بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، فنآوری منبع باز، دموکراسی را ارتقاء خواهد داد، ما را به جهانیان مرتبط می‌کند و امکان بهبود تلفن‌ها را فراهم می‌آورد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Germany
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
۰
۰
خب كه چی ؟
پیش بینی دو نفر انسان شناس از تكنولوژی صد سال آینده اونم به صورت مبهم و نامشخص چه ارزشی برای نوشتن داشت ؟!

نیازمندی ها