در دقایق آغازین بامداد امروز، یک قطار باربری حامل ۳۵ هزار لیتر گاز مایع که از پالایشگاه تهران بارگیری شده و عازم یکی از شرکت‌های گاز مجاور بود، بر اثر واژگونی واگن مخزندار گاز مایع در محله بهشتی شهر ری موجب ترس و اضطراب شهروندان نزدیک به محل حادثه و تخلیه شهرک مسکونی راه آهن در این منطقه شد.
کد خبر: ۶۹۵۱۸۱
ترس و اضطراب در شهرری: واژگونی قطار حامل گاز مایع

جام جم سرا: حادثه واژگونی واگن مخزندار گاز مایع قطار باربری مقارن با ساعت ۲۴ شنبه شب (اولین دقایق بامداد امروز) در منطقه بهشتی شهرستان ری موجب شد یکصد خانوار از ساکنین شهرک راه آهن مجبور به تخلیه منازل خود شوند.
پس از اطلاع رسانی این حادثه به ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، آتش نشانان سه ایستگاه، در محل حاضر شدند و با انجام اقدامات پیشگیرانه، خانواده‌های ساکن در شهرک راه آهن را از منطقه دور کردند.

به گفته یک منبع آگاه در پی وقوع این حادثه، برخی از مسئولان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، و همچنین ستاد بحران فرمانداری ویژه شهرستان ری، در محل حادثه حضور یافتند.
بر اساس گزارش نیمه شب ایرنا، خوشبختانه پس از واژگونی واگن، مخزن گاز مایع هیچ نشتی نداشته و کار‌شناسان آتش نشانی تنها نگران عملیات جدا سازی تانکر واژگون شده از زمین توسط جرثقیل بودند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، در این خصوص گفت: پس از کسب اطلاع از واژگونی قطار باربری حامل سوخت ستاد حوادث مترقبه شهرستان تشکیل و نیروهای عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

هدایت الله جمالی پور افزود: تمهیدات و تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز حادثه و کاهش خسارت‌های احتمالی ناشی از واقعه واژگونی تانکر قطار باری حامل سوخت در منطقه انجام شده است و علت واژگونی تانکر حامل سوخت توسط کار‌شناسان در دست بررسی است.

به گفته وی، گزارشی در خصوص تلفات جانی این حادثه ارسال نشده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها