صحبت کردن درباره مسایل جنسی شریک زندگی آینده، در کشور ما تابو محسوب می‌شود و معمولا دو طرف از صحبت کردن درباره‌اش طفره می‌روند اما بسیاری از روان‌شناسان و جامعه‌شناسان اعتقاد دارند نارضایتی جنسی در زندگی مشترک از جمله علل عمده طلاق است.
کد خبر: ۶۹۵۱۸۰

جام جم سرا: این اعتراف حتی به اهالی حوزه قانون هم رسیده است. برای مثال رئیس کل دادگستری استان کرمان در گفتگویی رسانه‌ای بی‌پرده اعلام کرد که نارضایتی جنسی زوج‌ها از جمله دلایل پنهان طلاق است؛ یعنی وقتی از زوج‌ها پرسیده می‌شود که چرا می‌خواهند طلاق بگیرند بر حسب‌‌ همان تابو بودن مسایل جنسی در باور عمومی، مسایل دیگری را به عنوان علت طلاق مطرح می‌کنند حال آنکه ته دلشان از رابطه با همسر راضی نیستند. به همین علت است که اصرار داریم پیش از ازدواج مؤدبانه و با حفظ حریم‌ها از همسرتان درباره گرایش‌های جنسی‌اش و نوع انتظاراتش از شما در این زمینه سوال کنید.

پرسش در این باره وقتی مهم‌تر می‌شود که ازدواج فرد سال‌ها به تاخیر افتاده باشد که در این صورت شما باید علت به تاخیر افتادن ازدواج را نیز جویا شوید. متاسفانه برخی خانواده‌ها، ازدواج را راه حلی برای درمان برخی اختلالات جنسی فرزندانشان می‌دانند در حالی که این نوع اختلالات باید پیش از ازدواج تشخیص داده و درمان شود.

تشخیص طبع جنسی از رفتار

برای ازدواج موفق بهتر است طبع جنسی دو طرف ازدواج به هم شبیه باشد برای مثال اگر یک طرف پر انرژی، شلوغ و گرم مزاج است و طرف دیگر سرد و بی‌حوصله احتمال عدم رضایت جنسی هر دوی آن‌ها پس از ازدواج بالا می‌رود.

به یاد داشته باشید که اغلب می‌توانید طبع جنسی فرد را با توجه به انرژی روانی او بسنجید؛ یعنی اگر او انرژی روانی بالایی دارد، پر انرژی است، زیاد حرکت می‌کند، دست‌هایش را با شور و شوق حرکت می‌دهد، و بی‌حوصله نیست، در ارتباط جنسی هم احتمالا همین وضعیت را دارد و برعکس همین موضوع درباره کسانی که کم حوصله، بی‌انرژی، کم تحرک و ساکن هستند نیز، صادق است. البته حواستان باشد! گفتیم اغلب و احتمالا؛ یعنی آن که این روش سنجش، استثنا دارد و همیشه کارآمد نیست و گاهی موارد خلاف آن هم دیده میشود.

تشخیص طبع جنسی از گفتار

بهتر است خودتان را ملزم کنید که به طبع جنسی همسر آینده خود از طریق گفت‌وگو با او نیز پی ببرید. البته یادتان باشد پرسش‌های جنسی را نباید در نخستین جلسه مطرح کرد بلکه برای مطرح کردنشان باید چند جلسه بگذرد.

لازم نیست مسایل با جزئیات پرسیده شود بلکه باید با حفظ حرمت، مؤدبانه پرسش‌هایی کلی برای آگاهی از دیدگاه فرد در این حوزه بپرسید. (سلامت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
علی
Germany
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۲
این تصویر را بردارید حالم از هرچی عشق بهم خورد
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
۱
۰
چه عكس با مزه ای
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
۰
۰
لطفا با توجه به اینكه خوشبختانه بعضی از تابوها دارد از بین میرود بگویید چگونه كلی ، محترمانه وبا حفظ حرمت ها این سوالات را بپرسیم ، مشكل از اول هم كلی گویی بوده جزیی تر شوید و حداقل یكی ، دونمونه از سوالات را بگوید من هیچ چیزی در باره نحوه سوال ندارم وامكان رفتن پیش مشاور هم برایم میسور نیست
فرانك
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
۰
۰
كاش این موضوع رو بیشتر باز میكردید. چون همه آدمها فكر میكنن آدمهای گرمی هستن تو رابطه جنسیشون ولی واقعیت شاید اینطور نباشه متاسفانه افراد سرد بودن تو این روابط رو نوعی بیماری میدونن و هیچ كس حاضر نیست بپذیره تو این مسئله آدم سردیه . و مشكل دیگه ای كه تو این زمینه وجود داره آدمها به دنبال غریزشون نمیرن و الگوهای جنسیشون رو از فیلمهای پرنو میگیرن كه متاسفانه اكثرا از واقعیت خیلی دورن .... و شریك جنسیشون رو به سرد مزاجی محكوم میكنن .
سیتن
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
۰
۰
من و همسرم متفاوتیم با این كه من مرد هستم اما پیشنهاد رو همیشه نامزدم داده. ازبس كه پر انرژیه ، حالم رو از هر چی رابطست به هم زده
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها