یک چشم پزشک، استفاده از عینک آفتابی را تا حدود زیادی در پیشگیری از ایجاد ناخنک چشم موثر دانست و گفت: تابش آفتاب و گرد وغبار از عوامل اصلی ایجاد ناخنک چشم به شمار می‌رود.
کد خبر: ۶۹۳۴۱۱
عینک بزنید، آفتاب و غبار «ناخنک‌ چشم» ایجاد می‌کند

جام جم سرا: دکتر جلیل امیدیان تصریح کرد: ناخنک به طور معمول به شکل ضایعه‌ای گوشتی در قسمت داخلی ملتحمه چشم ایجاد می‌شود. ناخنک چشم تا قبل از اینکه به بافت قرنیه ورود پیدا کند «پنیکولا» نامیده می‌شود که به صورت ضایعه پرخون و قرمز در قسمت داخلی چشم ظاهر می‌شود.

این متخصص چشم، ممانعت از برخورد با عوامل به وجود آورنده ناخنک چشم را یکی از عوامل توقف رشد آن دانست و اظهار کرد: تا زمانی که ضایعه ایجاد شده قرنیه چشم را درگیر نکرده مشکل خاصی برای فرد ایجاد نمی‌شود، اما از زمان درگیر شدن قرنیه ضایعه «پنیکولا» تبدیل به ناخنک می‌شود.

امیدیان اظهار کرد: چنانچه ناخنک چشم بزرگ نباشد و پیش روی به سمت قرنیه نداشته باشد، می‌توان با استفاده از درمانهای دارویی آن را کنترل کرد. عمل جراحی به منظور برداشتن ناخنک تنها زمانی انجام می‌شود که پیش روی ناخنک بر روی قرنیه چشم مشکلاتی را برای بینایی فرد ایجاد کرده باشد.

وی با بیان اینکه کشاورزان و دامداران به دلیل شرایط محیطی بیش از دیگران در معرض ابتلا به ناخنک هستند، اظهار کرد: استفاده از عینک آفتابی تا حد زیادی می‌تواند مانع از ایجاد ناخنک شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها