واردات سنگ قبر، کفن، سس و سالاد از چین

کفن و دفن با برند چینی

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران، با بیان اینکه معادن سنگ و گرانیت کشور در حال تعطیلی است گفت: متاسفانه کسانی برای ما پارچه‌های کفن و مهر تولید می‌کنند که مقید به دین نیستند. برخی افراد سودجو از چین حتی سنگ قبر و کفن وارد می کنند.
کد خبر: ۶۸۹۳۱۹
کفن و دفن با برند چینی

جام جم سرا: داریوش هندویی افزود: ما مجبوریم در حالی با اجناس بی کیفیت چینی رقابت کنیم که آنها قانون 18 درصد جایزه صادراتی را برای تولیدکنندگان صادر می کنند ولی ما آنقدر بار روی دوش تولیدکننده می گذاریم تا از نفس می افتد. بجای اینکه تعرفه ورود مواد اولیه را صفر کنیم، برعکس عمل می کنیم و برای آن تعرفه و مالیات بر ارزش افزوده می گذاریم که این شیوه تولید را به فلاکت می اندازد.
به نقل از خرداد، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: امروز بسیاری از کالاهایی که با برند و نام ایرانی توزیع می شود، در چین تولید می شود، حتی سس و سالاد با آرم و برند ایرانی در چین تولید و روانه کشور می شود و در حالیکه روز صنعت و معدن را جشن می گیریم که باید با این معضلات مقابله کنیم.

هندویی با بیان اینکه دولتها و مجلس به وعده های خود عمل نکرده اند گفت: سه سال قبل بیش از سه هزار نفر ساعت کار کارشناسی کردند تا طرح قانون حمایت از تولید نوشته شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح تاکنون چندین بار وارد صحن مجلس و برای برگشت اصلاح داده شده است گفت: به دلیل اینکه این طرح، منافع عده ای را بخطر می اندازد اجازه تصویب نمی دهند.


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوما به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها