ترکان در نشست دستیاران جوان خبر داد

ارائه زمین‌های مناطق آزاد به جوانان کارآفرین

مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نخستین گردهمایی دستیاران جوان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: به‌کارگیری جوامع محلی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان مناطق از اولویت‌ها و برنامه‌های مدیریت کلان مناطق آزاد و ویژه است چرا که اعتقاد داریم باید به جوانان در این مناطق اعتماد کرد.
کد خبر: ۶۸۹۲۱۸

جام جم سرا: به گزارش روابط‌عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اکبر ترکان گفت: با روی‌کارآمدن دولت تدبیر و امید، به‌کارگیری جوانان در مناطق آزاد مورد توجه جدی قرار گرفت اما در حال حاضر دولت دیگر توان استخدام جوانان را ندارد و بهترین کار همین است که تمام مدیران این مناطق یک دستیار جوان منصوب کنند تا برنامه‌های کارآفرینی و موضوعات مربوط به جوانان منطقه را دنبال کنند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در مناطق آزاد برای جوانان کارآفرین قطعه زمین‌های کوچک 200متری پیش‌بینی شده است تا مشاغل کوچک در مناطق آزاد راه‌اندازی شود.

ترکان تاکید کرد: توسعه جوامع محلی و به‌ویژه توجه به جوانان بومی در مناطق آزاد از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های مناطق آزاد کشور است چرا که بهادادن به جوانان و دراختیارگذاشتن امکانات به آنان در آینده توسعه اقتصادی را به‌همراه خواهد داشت.

مشاور رییس‌جمهور با اشاره به وجود هفت منطقه آزاد و 63منطقه ویژه اقتصادی در کشور گفت: این مناطق ظرفیت‌های خوبی برای رونق کسب‌وکار جوانان دارند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور به سیاست‌های ابلاغی مقام‌معظم‌رهبری درخصوص مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: بر اساس بند 11 سیاست‌های ابلاغی پنج ماموریت شامل: تسهیل در امر تولید، توسعه صادرات، ماموریت انتقال و ارتقای فناوری، تامین نیازهای کشور و تامین نیازهای مالی برای مناطق آزاد در نظر گرفته شده است. استعداد خوبی برای ایجاد مناطق آزاد جدید در جاسک و استان کردستان وجود دارد که درحال‌حاضر مراحل بررسی ایجاد آنها آغاز شده است.
مشاور رییس‌جمهور گفت: مناطق آزاد به‌عنوان هفت اقلیم متفاوت در کشور وجود دارند که هرکدام رویکرد‌ها و کارکردهای متفاوتی را در خود قرار داده‌اند و این امکان را فراهم می‌کنند تا مناطق آزاد به‌عنوان الگوی توسعه ایران 1404 معرفی شوند.(شرق)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها