گفته می‌شود رابطه جنسی در دوران زناشویی برای سلامتی مفید است و اثر آن در درمان برخی بیماری‌ها و خلق و خوی افراد امری ثابت شده است؛ از همین رو در ادامه برخی ازفواید و خاصیت‌های آن بیان شده است.
کد خبر: ۶۸۷۴۴۶
فواید روابط جنسی زناشویی برای سلامت بدن

جام جم سرا: با برقراری رابطه جنسی مناسب می توان با بیماری ها مبارزه کرد، دردها را تسکین داد و چهره ای جوان و جذاب داشت. در ادامه می توانید با ۷ فایده ارتباط جنسی بر سلامت بدن آشنا شوید:

۱- تنفس راحت تر
رابطه زناشویی آنتی هیستامینی طبیعی است و نقش بسیار زیادی در مقابله با تب یونجه و آسم ایفا می کند.

۲- چهره جذاب و جوان
دانشمندان بیمارستان سلطنتی اسکاتلند در ادینبورو پس از مطالعه روی بیش از 3500 فرد ۱۸ تا ۱۰۲ ساله که جوانتر از سن و سالشان به نظر می رسیدند، پی بردند که زندگی جنسی خوب عامل مهمی در ایجاد چهره جذاب و جوان است. این محققان معتقدند، ارتباط جنسی سبب کاهش استرس، رضایت بیشتر و خواب بهتر هم می شود.

۳- کمک کردن به بدن در مقابله با بیماری ها
پس از دو بار برقراری ارتباط جنسی در هفته، میزان تولید ایمونوگلوبولین( دسته‌ای از مولکول‌های زیستی که در سیستم ایمنی فعال هستند) ۳۰ درصد افزایش می یابد که نتیجه اش تقویت سیستم ایمنی بدن است. پژوهشگران دریافتند، داشتن زندگی جنسی مناسب می تواند خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی، سکته مغزی و سرماخوردگی را نیز کاهش دهد.

۴- سوزاندن کالری
برقراری رابطه جنسی، ورزشی ایده آل برای لاغری است زیرا سبب سوزاندن کالری و چربیهای بدن می شود. کارشناسان معتقدند در طول ۲۰ دقیقه برقراری رابطه جنسی ۹۶ کالری انرژی ذخیره شده در بدن سوزانده می شود.

۵- کاهش درد
نتیجه مطالعات متعدد متخصصان بخش زنان مایو کلینیک نشان می دهد، تحریک واژن در طول رابطه زناشویی سبب افزایش لذت، تحمل درد قاعدگی، کاهش ورم مفاصل ، سردرد میگرنی و … می شود.

۶- افزایش طول عمر
دکتر جیمز ویلز، استاد بهداشت جنسی دانشگاه هاروارد و نویسنده کتاب «معنای زندگی جنسی» گفت: شوهرانی که دو یا سه بار در هفته ارتباط جنسی برقرار می کنند ۵۰ درصد کمتر از افرادی که این کار را انجام نمی دهند، در معرض مرگ قرار دارند.

۷- احساس رفاه
نتیجه یک مطالعه بر 1800 فردی که فعالیت جنسی مناسبی داشتند، نشان داد ترشح هورمون های اندورفین و اکسی توسین در اوج لذت جنسی سبب بروز احساس رفاه در افراد می شود.(سوالی)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوما به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
سارا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
۰
۰
با اینكه همه می دونن تاثیر رابطه سالم جنسی رو ، اما در حال حاضر همه زن و شوهرها از این گریزونند. دلیلش چیه ؟ من خودم 5 ساله ازدواج كردم ولی یك ساله هیچ علاقه ای به این رابطه ندارم .باید چه كار كنم ؟
majid
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
۰
۰
مننتون خیلی آموزنده بود
حجت از رشت
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
۰
۰
باسلام و عرض خسته نباشید خدمت همه دوستان ، خدا را شكر شنیدیم كه : فواید روابط جنسی - خدایا بحق عزتت چیزی هم در مورد خوبی و فواید آن شنیدیم . من از كودكی با نماز دین مثل خیلی ها بزرگ شدم و آنقدر گذشتگان و متحجرین دین نما تو گوش مان از بدی لذت جنسی خواندند كه الان كه متاهل هستم هرده روز شاید مایل به برقراری روابط جنسی با زوجه خود باشم و حالیه كه با باز شدن جامعه و جهان ما این خبرها را بصورت وسیع می شنویم . بازم شكر....
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
در روابط جنسی خویش با همسرتان تنوع داشته باشید و سعی كنید بیشتر 5تا6 صبح با هسر خویش رابطه جنسی داشته باشید چون بدنتان به اندازه كافی استراحت نموده است
بیات
United States
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
شما را بخدا اینقدر از فواید این و آن نگویید، بگویید برای اقشاری كه توان ازدواج ندارند(اعم از مالی، جسمی، روحی و روانی و ....) چكار كرده اید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
در پاسخ به سارا: شما اصلا نباید ازدواج می كردید! بهتره اول به یك روانشناس مراجعه كنید!
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
سلولهای بدن آدم حقیقتا باز میشه و احساس آرامش بعدش غوغاست....
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
حالا ما كه می خوایم ازدواج كنیم ولی شرایطش نیست چیكار كنیم ؟ پدر و مادرهای الان دیگه دوست ندارن پسر و دخترشون رو تو رخت عروسی و دامادی ببینن چون میخوان عصای دستشون دم دستشون باشه یك كلام میگن ازدواج بدبختتون میكنه بشینین تو خونه ! وقتی والدین امروز اینطوری باشن دیگه آدم باید به گی اعتماد كنه ؟پدر و مادرها رو راهنمایی كنین جوونا همه زن میگیرن و هم شوهر میكنن. الانه مادر پسرا با پسراشون دارن كسب و كار میكنن كه بتونن به كمترین ارزش دختر رو ببرن تو خونشون اگرم نتونستن این نشد اون یكی میگن . حالا پسره خودش دختره رو میخواد و لی مادره ناز داره . در این زمینه ها هم بنویسید و والدین رو راهنمایی كنیین .
ل-عباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
به مطالب خوبی اشاره فرمودید كه مفید و خوب است وبنده كوچك این را به آن اضافه میكنم كه، هرآنچه امرخداست درحلال موجب نشاط روح وسلامتی جسم است صرفآلذت واحساس آرامش درحلال است امیدواریم همه این مطلب بزرگ رادرك كنیم واز حرام ولذایذ زرد گذر كه موجب رنج وذلالت روح است دوری كنیم انشاءاله
توكلی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
تشكر از موضوع كه بیان كردین.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها