زنان در معرض چه خشونت‌هایی هستند؟

کتک خوردن...تحقیر شدن...دم نزدن

اجرای طرح پیشگیری از خشونت‌های خانگی می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش خشونت و آسیب‌های ناشی از آن داشته باشد.
کد خبر: ۶۸۵۰۶۱
آزار زنان در دنیا؛هر 18 ثانیه یک نفر

جام جم سرا:معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: باتوجه به توسعه یافتگی جوامع و شهرنشینی آسیب‌های اجتماعی (طلاق، اعتیاد) افزایش چشمگیری یافته که این امر تأثیر بسزایی در بالا رفتن میزان خشونت‌های خانگی دارد.

فرهاد اقطار افزود: خشونت به چهار دسته فیزیکی (قطع عضو، کتک زدن)، روحی و روانی (توهین، شک، حسادت)، محرومیت و محدودیت (گرفتن استقلال مالی از فرد، مصادره اموال او) و جنسی (تجاوز و سوء استفاده) تقسیم می‌شود.

ویتصریح کرد: کودک آزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری، همسر آزاری از اقسام خشونت بوده و خشونت خانگی شامل: رفتار خشونت آمیز فرد در خانواده بر علیه یک فرد یا دیگر اعضای خانواده می‌باشد.

اقطاراظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامات خاصی را انجام داده که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح پیشگیری از خشونت‌های خانگی و کودک آزاری اشاره نمود که از فروردین ماه سالجاری به مرحله اجرا درآمده است.

اقطار ادامه داد: برای اجرای این طرح 6 ماه زمان صرف مطالعه، پژوهش و استفاده از منابع شده و سازمان بهزیستی در نظر دارد با آموزش درسطح خانواده و محله، تعریف خشونت، چه عواملی در بروز خشونت موثر است، چه مهارت‌هایی می‌تواند موجب پیشگیری از خشونت شود، در صورت اتفاق و بروز خشونت به چه مراکزی مراجعه شود، این طرح را به مرحله‌ی اجرا درآورده و به اهداف خود نزدیک شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال 1382 وزارت کشور طبق پژوهشی که انجام داد متوجه‌ آمار بالای خشونت در سطح کشور شد و لازم است بدانیم در هر 18 ثانیه در دنیا یک زن مورد آزار قرار می‌گیرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها