بر اساس قانون تازه‌ای که از دوشنبه، ۱۶ ژوئن در انگلستان و ولز به اجرا در می‌آید، والدینی که فرزندانشان را مجبور به ازدواج کنند، مجرم شناخته می‌شوند.
کد خبر: ۶۸۵۰۲۱
ازدواج اجباری در بریتانیا جرم شد

جام جم سرا:بنا بر قانون جدید، ارتکاب چنین جرمی می‌تواند مجازاتی تا حداکثر هفت سال زندان در پی داشته باشد.
پیش از این دادگاه‌ها می‌توانستند به صورت موردی برای پیشگیری از چنین ازدواج‌هایی حکم صادر کنند.

برآورد ‌شود سالانه هزاران دختر و زن جوان در انگلستان و ولز مجبور به ازدواج می‌شوند که بیشتر آنها از کشورهای جنوب آسیا مانند پاکستان و هند آمده‌اند.

سال گذشته بیش از ١٣٠٠ قربانی ازدواج اجباری با مسئولان دولتی تماس گرفته‌اند که از هر شش نفر، یک نفر از آنها کمتر از ۱۵ سال سن داشته است.

بنا بر آمار منتشرشده ۸۲ درصد این افراد مونث بوده‌اند.

۴۳ درصد از موارد ثبت‌شده مربوط به ازدواج اجباری به مهاجران پاکستانی مربوط می‌شود، ۱۱ درصد از قربانیان هندی و ١٠ درصد هم بنگلادشی هستند.

فعالان مخالف ازدواج اجباری در بریتانیا از آغاز اجرای این قانون در انگلستان و ولز استقبال کرده‌اند و پلیس هم گفته است که وضع قانون در این زمینه انجام وظیفه آنها را آسان‌تر خواهد کرد.

پدیده ازدواج اجباری علل متعددی دارد که بعضی از آنها از ملاحظات اقتصادی و اجتماعی ناشی می‌شود و برخی دیگر ریشه در سنت های قدیمی دارد.(خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی مقیم انگلیس
Netherlands
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
۰
۰
یك سیاستی كه در غرب روی آن برنامه ریزی شده است این است كه میل به ازدواج بین جوانان را كم كنند و در حقیقت ازدواج را بی معنی كنند و افراد بدون هویت پدر و مادر باشند از لحاظ قانونی , چون میتواند سیاستهای خود را پیاده كنند در كتاب كمیته ٣٠٠ نوشته دكتر جان كولمن برنامه ریزان گروه ٣٠٠ معتقد هستند كه ٢/٣ مردم جهان مصرف كنندگان بی مصرف هستند كه باید حذف بشوند از طریق بیماریهای اپیدمی , جنگها , فقر و گرسنگی , تغییر فرهنگ مثل بی میلی به ازدواج و رواج همجنسبازی , اعتیاد مواد مخدر , رواج خشونت بین جوانان از طریق فیلمها
در كشوری مثل انگلیس , هلند , بلژیك , آلمان فساد و فحشا بیداد میكند خیلی از اتباع این كشورها پدر و مادر مشخصی ندارند

نیازمندی ها