شوهرم مرد خوبی است، اما وقتی وارد خانه می‌شود یا با تلفن همراهش مشغول است یا با لپ تاپ. اگر سر زده کنارش بروم، پنجره‌ای را که باز کرده، می‌بندد. طوری می‌نشیند که من صفحه لپ تاپ او را نبینم.تلفن همراهش، هیچ وقت زنگ نمی‌خورد چون همیشه سایلنت است، اما همسرم مدام در حال تایپ و ارسال پیامک است. حتی وقتی به داخل حمام می‌رود، تلفن همراهش را با خود می‌برد.
کد خبر: ۶۸۲۳۱۱

جام جم سرا: تا به حال پیش نیامده که آن را جا بگذارد. رفتارش عادی است. با من مهربان است، اما از این که وقت زیادی را در وایبر و فیسبوک می‌گذراند و مدام سرش روی موبایل و لپ تاپ است، ناراحتم. حس می‌کنم روابطی دارد که از آن بی‌خبرم و این بی‌خبری آزارم می‌دهد. چطور این مشکل را برطرف کنم؟ چگونه کاری کنم که کمتر به شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های اینترنتی​سر بزند؟

پاسخ مشاور

یکی از موضوعاتی که در روابط همسران بسیار اهمیت دارد، ایجاد حس امنیت در طرف مقابل است. همان طور که امنیت مالی و جانی باعث ایجاد آرامش می‌شود، به دست آوردن امنیت روانی و عاطفی در کسب آرامش تاثیر زیادی خواهد داشت و ازدواج مهم‌ترین کارکردش، ایجاد شرایطی برای کسب آرامش است.مهم‌ترین وظیفه همسران این است که شرایطی ​ به وجود بیاورند که همسرشان احساس امنیت عاطفی بکند. مخصوصا در دنیای امروز که زندگی مجازی و واقعی درهم آمیخته شده ​ و روابط خارج از خانه دیگر به محل کار و دانشگاه محدود نمی‌شود بلکه هر کدام از همسران می‌توانند از یک اتاق و در کنار هم با کسی آن طرف کره زمین در ارتباط باشند.

داشتن اعتماد به شریک زندگی و ایجاد امنیت عاطفی چیزی نیست که یکی از طرفین بتواند به تنهایی ایجاد کند و اصولا بی‌دلیل هم سلب نمی‌شود، اما باید مراقب باشید که گرفتار بدبینی و نکته‌بینی بیش از حد نشوید. در قدم اول باید این نگرانی‌تان را به همسرتان منتقل کنید. منظور من از منتقل کردن، بدخلقی، بی‌توجهی یا گیر دادن‌​ بی‌دلیل نیست. خیلی ساده و بی‌‌حاشیه با او صحبت کنید و بگویید وقتی ساعت‌ها کنار من هستی، اما چشمت و حواست در مانیتور است و کارهایی را که در دنیای مجازی می‌کنی از من مخفی نگه می‌داری، احساس خوبی ندارم.

البته با توجه به این که نکته خاصی در رفتارشان نبوده که شما مشکوک شوید، به او بگویید که برایتان قابل اعتماد است، اما این نکته‌ها ذهن‌تان را مشغول کرده! حتی بردن تلفن همراه به داخل حمام هم می‌تواند یکی از مواردی باشد که مطرح می‌کنید، اما مراقب لحن و رفتارتان هنگام بیان این موضوع باشید. همسرتان نباید حس کند که حریم شخصی ندارد یا مورد بازخواست قرار گرفته است. نباید حس کند در خانه مانیتورینگ می‌شود و شما همیشه او را زیر نظر دارید. طوری موضوع را مطرح کنید که احساس کند به دلیل علاقه به او، نگران زندگی‌ و رابطه‌تان هستید. (ندا داوودی/ضمیمه چاردیواری/جام جم)

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها