با گسترش روزافزون روابط و مراودات اینترنتی از جمله تالارهای گفتگو و چت روم ها و نبود نظارت های لازم بر روی آنها، این سایت ها امروزه به مشکلی بزرگ تبدیل شده اند.
کد خبر: ۶۸۰۰۹۷
ناامنی در چت روم ها

جام جم سرا:

سرهنگ حبیب الله رجبعلی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گلستان در این باره گفت: چت روم یک محیط غیر واقعی و یا مجازی است و محلی برای گفتگو و تبادل نظر کاربران اینترنت با نیات مختلف است.

وی افزود: افراد کلاهبردار با اهداف سوء و با نام کاربری و اطلاعات کذب و جذاب وارد این محیط مجازی شده و با هدف کلاهبرداری شروع به برقراری ارتباط با سایر کاربران چت روم‌ها می‌کنند و با کسب اعتماد طرف مقابل و بدست آوردن اطلاعات خصوصی آنها، اقدام به اخاذی می کنند.

این مسئول ادامه داد: حرکت به سوی فرهنگ سازی مناسب در استفاده از چت روم ها نیاز جامعه است تا کاربران عزیز با آگاهی و شناخت کامل از مشکلات و تهدیدات محیط های چت روم پا به این عرصه بگذارند تا مشکلات کمتر گریبانگیر آنان شود بهتر است خانواده ها عواملی را که باعث می شوند جوانان به چت روم ها جذب شوند را شناسایی کنند.

رجبعلی افزود: از جمله عواملی که افراد مخصوصاً جوانان جذب چت روم ها می شوند نیاز به دوستی و برقراری ارتباط اجتماعی است و محیط چت پاسخگوی این نیاز است بنابراین بهتر است خانواده ها در ایجاد یک ارتباط درست مانند یک دوست با جوانان خود تلاش کنند تا وجود خلأ احتمالی بین خود و فرزندانشان را از بین ببرند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که امروزه جامعه به آن دچار شده و در حال افزایش است دوستی ها و ازدواج های اینترنتی است. متأسفانه تعدادی از افراد با هدف ازدواج و آشنایی با همسر آینده خود وارد محیط چت روم شده و کلاهبرداران از این موقعیت سوء استفاده نموده و از اطلاعات شخصی و محرمانه آنها بهره سوء می برند.

رجبعلی اشاره ای به معایب و پیامدهای منفی چت روم کرد و افزود: دنیای چت روم محیطی است که افراد قادر به پنهان کردن هویت خود هستند که نتیجه آن عدم رعایت موارد اخلاقی است و می تواند موجب ایجاد سوء تفاهم شود.

به گفته وی آشنایی و ازدواج های نا موفق از طریق چت، استثمار جنسی، عکس های مستهجن و غیر دینی از جمله تهدیدات فراروی مخاطبان چت روم هاست.

وی گفت: انزوای اجتماعی و کاهش قدرت برقراری ارتباطات فیزیکی از دیگر پیامدهای آن است.

او با اشاره به اتاق‌های گفتگو و چگونگی کاهش پیامدهای منفی آن با توصیه به کاربران گفت: اطلاعات و عکس‌های خصوصی خود را در هیچ کجا از جمله در این محیط ها در اختیار افرادی که نمی شناسید قرار ندهید و فریب عبارات جذاب را نخورید.

وی چت روم را محلی برای آزمایش و خطا یا کسب تجربه و علم برای افراد سالم ، عفیف و با حیای جامعه اسلامی ندانست و اظهار داشت: با هدف ازدواج و تشکیل خانواده وارد چت روم ها نشوید زیرا افراد با هر هویتی می توانند در این فضا فعالیت داشته باشند و خود را آن طور که دوست دارند جلوه دهند.

وی تاکید کرد: از کلمه عبور حساب کاربری ایمیل و چت روم خود با دقت محافظت کنید.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها