بسیاری از افراد هنگامی که احساس بیماری می‌کنند به استراحت کامل روی می‌آورند. اما باید دانست که اگر بیماری شما مزمن باشد، بی‌تحرکی انتخاب مناسبی نیست. فعالیت حتی اگر محدود هم باشد می‌تواند روند بهبودی را سرعت بخشد و ذهن را هوشیار نگه دارد. در واقع این فعالیت کمک می‌کند تا علایم بیماری کاهش یابد.
کد خبر: ۶۷۹۷۶۹

جام جم سرا:
لازم نیست این تحرک انجام ورزش سنگین باشد، حرکت هایی نیز وجود دارد که علاوه بر این که به بهبودی شما کمک می کند، سنگین و طاقت فرسا نیست، از جمله:

پیاده روی

به نقل از سایت «Readers Digest»، با پیاده روی کوتاه ۱۵دقیقه ای می توان فعالیت را شروع کرد.

یوگا

با کمک نرم افزارهای آموزشی، حرکات یوگا را در منزل انجام دهید یا در کلاس ویژه بیماران شرکت کنید. یوگا کاهش دهنده استرس است.

ّ ایروبیک در آب

کاهش جاذبه زمین، فشار کمتری را روی عضله های آسیب دیده وارد می کند، در حالی که انعطاف پذیری و عملکرد قلب و عروق را بهبود می بخشد.

کار با مربی

مربی متخصص ورزش برای بیماران می تواند ورزش های متناسب با وضعیت فرد را ارائه دهد. یک مربی خوب حتی موقعی که بیمار همراهی نکند، می تواند انگیزه لازم را در وی برای ادامه ورزش و احساس مسئولیت ایجاد کند.

فیزیوتراپی انجام دهید

اگر بیماری تان به حدی است که نمی توانید بعضی از حرکت ها را انجام دهید، فیزیوتراپی انجام دهید و علاوه بر ورزش در کلینیک، حرکت ها را در منزل انجام دهید تا قدرت و انعطاف پذیری خود را مجددا به دست بیاورید.

ازمنزل خارج شوید

حضور در هوای آزاد و قرار گرفتن به مدت کوتاه در معرض نور خورشید، ویتامین D لازم بدن را تأمین خواهد کرد. اگر قصد دارید تمام روز در منزل بمانید، دوش بگیرید، لباس خود را عوض کنید و در صندلی یا مبل راحتی خارج از اتاق خواب بنشینید.(خراسان)

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها