ما یک بار دیگر به ضرس قاطع از همین جا اعلام می‌کنیم افرادی که از فنآوری‌های نوین در راستای خدمت رسانی به اموات پیشقدم هستند انسان‌های شریف و درستی هستند و جا دارد کماکان سبد کالا و یارانه دریافت کنند! ما که راضی هستیم از شیر مادر حلال‌تر. چون اموات دستشان از دنیا کوتاه است و این نامردی است که فقط ما از تکنولوژی‌های نوین بهره‌مند باشیم.
کد خبر: ۶۷۵۵۲۹

جام جم سرا:
باور کنید امسال من و عمو سیفی (سرایدار مفخم مدرسه‌مان) قصد داشتیم از پایان نامه‌هایی که در این راستا تدوین می‌شود حمایت کنیم ولی خدا وکیلی با این چندر غاز افزایش حقوق که نیمی از آن هم دوباره به چاه ویل بیمه طلایی جاری شد، امورات خودمان هم قاچاقی می‌گذرد؛ فلذا فعلاً این قضیه منتفی است. اما تکنولوژی دوباره در خدمت اموات قرار گرفت.
هر چند این داستان مسبوق به سابقه است و ما قبلاً هم از سنگ قبر و تابوت دیجیتال مطلب نوشته بودیم ولی موارد قبلی مربوط به اموات آن طرف آب بودند و نسخه جدید سنگ قبر هوشمند، بومی سازی شده است که با فرهنگ ما همخوانی دارد.
اصل خبر به این شرح است که مخترع ۱۷ ساله بوشهری سنگ قبر هوشمند ساخت. این سنگ قبر از شیشه پلاستیک ساخته شده است و دارای سیستم روشنایی، سیستم صوتی و سیستم شستشواست. این سنگ قبر زمانی که کسی کنار آن می‌نشیند به صورت هوشمند روشن می‌شود و عملیات شستشو را نیز به صورت خودکار انجام می‌دهد. سیستم صوتی این سنگ قبر نیز هوشمند است و صدای صوت قرآن عبدالباسط و همچنین شروه پخش می‌کند. وی در ارتباط با هزینه‌های ساخت هر سنگ قبر نیز گفته که۲ میلیون تومان برای ساخت یک سنگ قبر هوشمند هزینه می‌شود که امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد تجاری شدن آن باشیم.».
هنوز تجاری سازی این سنگ شروع نشده شاعری کژاندیش در این خصوص چنین سروده: «ای آنکه فکر سنگ نمودی برای ما قربون دستت؛ خیلی آقایی؛ دمت گرم؛ ولی شرمنده ما مدتی است فاتحه خویش خوانده‌ایم / تاخیر مرگ ما فقرا بهر سنگ نیست... دیریست ز بی‌کفنی زنده‌ایم ما!»
از آنجایی هم که حضرت ملک الموت هم با هیچ کس شوخی ندارد و از درویش ستیهنده گرفته تا میلیاردر یارانه گیرنده را با یک چشم نگاه می‌کند، ما نیز به صورت درهم و یک دست کنار به همه آحاد جامعه می‌اندیشیم فلذا چند پیشنهاد کلی ارائه می‌کنیم:

الف) توجه به دنیای شعر: ما ایرانی‌ها عاشق شعر و شاعری و هنر هستیم. پیشنهاد می‌شود بعد از نشستن در کنار این سنگ قبر، چهار بیت شعر هم به صورت خودکار پخش شود مثل «خوش آمدی به مزارم... بخوان فاتحه تا کنی شادم» یا «لب بگشا که می‌دهد لعل لبت به مرده جان» و امثالهم.

ب) پذیرایی از افراد: پیشنهاد می‌شود حالا که دوستان در کار بومی سازی هستند، یک سیستمی هم طراحی کنند که این سنگ قبر با نشستن فرد در کنار آن با یک ظرف خرما یا میوه و شیرینی از مهمانان پذیرایی کند؛ البته بعد از خواندن فاتحه!

ج) پیش فروش: با عنایت به حسینقلی خانی بودن بازار ارز و واردات و... و قیمت پایه دو میلیون تومان اگر پیش فروش این سنگ‌ها نیز در دستور کار دوستان قرار بگیرد بد نیست. در ضمن پیشنهاد می‌شود به منظور کمک به اقشار آسیب پذیر مبلغی نیز به عنوان «قبرانه» پرداخت شود! ثواب دارد.(وحید حاج سعیدی/حمایت)

*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوما به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها