به گفته یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ماده فعالی در برخی میوه‌ها وجود دارد که اثر ضد التهابی آن می‌تواند با کاهش سطح التهاب در افراد مبتلا به میگرن موجب کاهش حملات میگرنی در آن‌ها شود.
کد خبر: ۶۷۲۵۰۲
میوه‌ای مفید برای مبتلایان به میگرن

جام جم سرا:
نیاز محمدزاده هنرور افزود: آب انگور یک فیتو کمیکال بسیار مهم به نام «رزوی لیتور» دارد که نقش زیادی در بهبود عملکرد عروق ایفا می‌کند و باعث کاهش التهاب در بدن می‌شود.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های افراد میگرنی این است که میزان التهاب در بدن آن‌ها افزایش پیدا می‌کند، به نظر می‌رسد ماده فعالی که در انگور قرمز وجود دارد، اثر ضد التهابی در بدن می‌گذارد و می‌تواند با کاهش سطح التهاب در افراد مبتلا به میگرن، موجب کاهش حملات گردد اما اینکه در همه‌ افراد دیگر موثر باشد درست نیست، چون هر فردی که میگرن دارد، ممکن است علامت جداگانه‌ای از خود نشان دهد.
محمد زاده تصریح کرد: آب انگور برای افراد میگرنی توصیه می‌شود اما از سوی دیگر، هر ماده‌ای که مدت زمان ماندگاری‌اش کم باشد، برعکس می‌تواند شدت حملات را در این افراد افزایش دهد.
این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: مصرف میوه‌ها در مقدار زیاد به دلیل اینکه فروکتور آن‌ها بالا است، می‌تواند موجب چاقی، بالا رفتن قند خون و افزایش تری گلیسیرید گردد. مصرف همه‌ی میوه‌ها از جمله انگور، باید در مقدار مشخص صورت گیرد، اما مصرف بالای سبزیجات اثر چندان مضری ندارد. (باشگاه خبرنگاران جوان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها