یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد افرادی که دست کم روزی یک فنجان یا بیشتر قهوه مصرف می کنند طی چهار سال خطر ابتلا به «دیابت نوع دو» در آنها حدود 11 درصد کاهش می یابد.
کد خبر: ۶۶۷۰۲۶
قهوه، خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

«شیلپا بوپاتیراجود» محقق دانشکده بهداشت عمومی هاروارد در انگلیس گفت: در این مطالعه محققان اطلاعات 48 هزار زن را در مورد مصرف قهوه کافئین دار و بدون کافئین و نیز چای کافئین دار در فاصله زمانی میان سال های 1986 تا 2006 تجزیه و تحلیل کردند.

همچنین محققان اطلاعات مشابهی را بر روی 47 هزار و 510 زن در فاصله زمانی میان سال های 1991 تا 2007 و 27 هزار و 759 مرد در فاصله زمانی سال های 1986 تا 2006 تجزیه و تحلیل کردند.

در طول مدت این مطالعات هفت هزار و 269 نفر از این افراد به «دیابت نوع دو» مبتلا شدند.

این مطالعه که در مجله «European Association for the Study of Diabetes» منتشر شد نشان می دهد افرادی که میزان مصرف قهوه کافئین دار خود را افزایش می دادند و روزی یک فنجان یا بیشتر قهوه مصرف می کردند خطر ابتلا به «دیابت نوع دو» در آنها در طول یک دوره چهار ساله 11 درصد کمتر از افرادی بود که تغییری در میزان مصرف قهوه خود، ایجاد نمی کردند.

این مطالعه همچنین نشان داد افرادی که میزان مصرف قهوه خود را به روزی یک فنجان هشت اونسی (حدود 200 میلی لیتر) کاهش دادند خطر ابتلا به «دیابت نوع دو» در آنها 17 درصد افزایش یافت.

این مطالعه همچنین نشان داد که تغییر در میزان مصرف قهوه بدون کافئین و چای بدون کافئین ارتباطی با تغییراتی در میزان خطر ابتلا به «دیابت نوع دو» ندارد.

محققان می گویند: نتایج این مطالعه تاییدی است بر نتایج مطالعات قبلی که نشان می دهند مصرف بیشتر قهوه با کاهش خطر ابتلا به «دیابت نوع دو» ارتباط دارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها