در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح شد؛

هشدار درباره مرگ مغزی بر اثر قرص های شب امتحانی

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: فروش ریتالین همزمان با فرا رسیدن امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۶۶۶۵۲۸

جام جم سرا:

علیرضا جزینی با اعلام این هشدار در نشست صیانت و توانمندسازی زنان و خانواده در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: سال گذشته در راستای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نشست‌هایی را با رسانه‌‌های گروهی، ریاست سازمان بسیج، روسای کانون مداحان، ورزشکاران، هنرمندان سینما، مسئولان کمیته امداد و تشکل‌ها و سازمان‌های خیریه برگزار کرد و همچنین تفاهم‌نامه‌هایی در راستای این رویکرد منعقد شد و تصمیم داریم این فعالیت‌ها را در سال 93 نیز افزایش دهیم، چون معتقدیم بدون همکاری مردم نمی‌توانیم با مواد مخدر مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه خانه‌های مجردی خطر ابتلا به اعتیاد را افزایش می‌دهند، گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته بیشترین آمار معتادان از همین خانه‌های مجردی است. همچنین طبق شیوع‌شناسی صورت گرفته در سال 90 ، چهار دهم درصد از دانش‌آموزان در سنین 16 و 17 یک بار ماده محرک شیشه را برای موفقیت در امتحانات خود استفاده کرده‌اند و امسال نیز شیوع‌شناسی در بین دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

قائم مقام دبیرکل ستاد بیان داشت: شب‌های امتحان نزدیک است و برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان به خاطر تبلیغات غلط و از روی ناآگاهی برای تقویت حافظه و شب بیداری از ریتالین استفاده می‌کنند، در شب‌های امتحان، فروش ریتالین 50 درصد افزایش می‌یابد.

گفتنی است؛ این نشست با حضور مسولان ستاد مبارزه با مواد مخدر، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و برخی سازمان‌های مردم نهاد و خیریه برگزار شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها