معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: با بکارگیری خود مراقبتی در زمان بارداری بسیاری از مشکلات ناشی از بارداری از جمله مرگ و میر کاهش می یابد.
کد خبر: ۶۶۶۱۷۶

جام جم سرا:
دکتر احمد جمالی زاده در همایش مادران باردار که در رفسنجان برگزار شد با بیان این که خود مراقبتی در همه زمینه ها کمک بسیاری به جسم و روح یک فرد می کند، تصریح کرد: مادران در زمان بارداری باید با رعایت مسایل بهداشتی، انجام ورزش و فعالیت های بدنی، مصرف مواد غذایی سالم و تغذیه مناسب و استراحت مواظب خود و جنین باشند.
به نقل از ایرنا، جمالی زاده افزود: اصل بهداشت در دنیا به این مفهوم است که افراد یاد بگیرند که در سنین مختلف از چه مواد غذایی و به چه میزان مصرف کننده و چه نوع ورزش هایی انجام دهند، تا فردی سالم در اجتماع به زندگی و حیات خود ادامه دهند. به طور مثال مصرف غذاهای چرب و فست فودی برای هیچ گروه سنی مناسب نیست و آنچه را که می دانیم صحیح است انجام دهیم نه آنچه را که نادرست است.
وی خاطرنشان کرد: مادران باردار در مقطعی هستند که علاوه بر حفظ سلامتی خود باید به حفظ سلامتی جنین نیز توجه داشته باشند و از او هم مراقبت کنند.
جمالی زاده گفت: سعی کنید اطلاعات و مطالب ارزشمند و نکات بهداشتی را از مراکز بهداشتی دریافت کنید و بدون مشورت با کارشناسان و پزشکان عرصه بهداشتی از سایت های غیر معتبر اینترنتی و ماهواره ای اطلاعات کسب نکنید چرا که بسیاری از این اطلاعات نادرست هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: بیشتر مراجعات زنان باردار به متخصصان زنان و زایمان غیر ضروری است و گاهی به دلیل شلوغی مطب ها پزشکان فرصت ارائه توصیه ها و نکات مورد نظر نیستند لذا مراکز بهداشتی لیست اسامی و اطلاعات جسمی نظیر وزن، قد، بیماری و تعداد زایمان های خانم های باردار هر منطقه را در اختیار دارند و می توانند به آنها آموزش ها و اطلاعات کافی و لازم را ارائه دهند. سال گذشته به دلیل مراقبت ها و پی گیری های لازم مادران و مراکز بهداشتی در شهرستان های رفسنجان و انار هیچ زن بارداری منجر به فوت نداشتیم در حالی که یکی از شاخص های مهم در دنیا مرگ مادران باردار به خاطر عوارض بارداری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها