یک دندانپزشک گفت: برخی از والدین گمان می‌کنند مشکل عفونت لثه در کودکان با آنتی بیوتیک حل می‌شود اما این کار نه تنها راه حل موثری نیست، بلکه باعث آبسه لثه‌ها می‌شود.
کد خبر: ۶۶۴۸۷۴

جام جم سرا:
دکتر محمد هادی شفق افزود: عفونت لثه در کودکان خیلی شایع است. این عفونت می تواند بر اثر قارچ، آفت، آلودگی سینه مادر، سیستم ایمنی و وارد کردن اشیای کثیف در دهان ایجاد شود. البته در مواردی پوسیدگی دندان باعث عفونت در لثه می شود که این پوسیدگی از مینای دندان عبور کرده و وارد عاج شده و باعث عفونی شدن لثه خواهد شد. در این مواقع مصرف دارو زیاد موثر نبوده و راه حل و درمان آن عصب کشی یا کشیدن دندان است.
به نقل از ایسنا، وی تاکید کرد: کودکانی که دندان هایشان به وسیله قطره آهن سیاه می شود زودتر از دیگران در معرض پوسیدگی دندان قرار می گیرند. برای جلوگیری از سیاه شدن دندان کودکانی که قطره آهن مصرف می کنند دو راه وجود دارد. اول این که والدین باید سعی کنند قطره را ته گلو بریزند تا برخوردی با دندان ها نداشته باشد. راه حل دیگر برای جلوگیری از سیاه شدن دندان به وسیله قطره آهن این است که بلافاصله بعد از مصرف قطره دهان کودک به وسیله انگشتانه ها شسته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها