وقتی فصل جدید می‌رسد ناخودآگاه دلمان می‌خواهد با تغییر فصل و آمدن سال جدید محیط اطرافمان را هم تغییر دهیم. با کمی ابتکار و خلاقیت می‌توانیم سر و شکل تازه‌ای به خانه‌مان بدهیم و آن را تازه کنیم. با خواندن پیشنهادهایی که در ادامه مطلب ذکر شده بیندازید کدامشان برای جدید کردن دکور خانه‌تان به کارتان می‌آید.
کد خبر: ۶۶۳۹۵۳
تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه

جام جم سرا:
خرید گیاه: شاید با خودتان بگویید هزینه خرید چند گلدان هم زیاد می‌شود اما می‌توانید یک گیاه بخرید و از روی آن چند تای دیگر تکثیر کنید. گل و گیاه شکل تازه‌ای به خانه‌تان می‌دهند. اگر هم گیاه دارید، می‌توانید چند گلدان رنگی جدید بخرید و جای گیاهانتان را تغییر دهید و شکل خانه‌تان را رنگ و روی تازه‌ای ببخشید.

کوسن‌های چندرنگ: با چند تکه پارچه رنگی می‌توانید کوسن‌هایتان را تغییر دهید و آنها را نو کنید. با این شیوه حتی اگر مبلمانتان هم چندان نو نیست زیاد به چشم نمی‌آید. سعی کنید از رنگ‌هایی که با هم هماهنگی دارند و شادند، استفاده کنید.

یک قوطی رنگ: رنگ کردن خانه یکی از کارهای روتین در تغییر دکور است اما این کار هم‌ زمان‌بر است، هم بسیار سخت. پیشنهاد ما خرید یک قوطی رنگ و فرچه مخصوص است. بعد باید خلاقیتتان را به کار بیندازید. حالا دیوارهای تک، ستون‌ها یا یک دیوار آشپزخانه را رنگ کنید. بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که هم شاد باشند، هم به وسایلتان بخورد. رنگ پیشنهادی ما نارنجی است.

خرید تزیینی‌ها: نگاهی به دور و بر خانه بیندازید. ببینید چقدر تزیینی دارید. چند مجسمه کوچک و شمع‌های رنگی که می‌توانید خودتان درست کنید، دکوراسیون خانه‌تان را به طرز قابل‌توجهی تغییر می‌دهد. دست به کار شوید. اگر هیچ‌چیز به ذهنتان نمی‌رسد چند بشقاب زیبا تهیه کنید که داخل آنها طرحی دارند و به عنوان قاب به دیوار بزنید.

اضافی‌ها را دور بریزید: همیشه برای تغییر دکور خانه قرار نیست چیزهایی اضافه کنید. گاهی لازم است وسایل اضافی و چیزهایی که باعث به هم ریختگی بیشتر خانه می‌شوند را حذف کنید.

جاکنترلی‌ها: وسایل صوتی و تصویری مثل تلویزیون و... کنترل دارند که مدام این‌ طرف و آن‌ طرف افتاده‌اند و باعث به هم ریختگی خانه می‌شوند. یک جعبه، وسیله چوبی یا محفظه‌ای که این کنترل‌ها در آن جا گیرد، چهره بهتر و منظم‌تری به خانه می‌دهد. در سال‌های اخیر وسایل پارچه‌ای هم به بازار آمده‌اند که میتوانید آنها را به دسته مبلتان آویزان کنید. مطمئن باشید خانه منظم می‌شود انگار که دکور آن را تغییر داده‌اید.

وسایل چوبی: باورتان می‌شود یک ظرف میوه چوبی با میوه‌های رنگارنگ داخل آن روی میز می‌تواند باعث شود فضای اتاق تغییر کند، امتحان کنید. گرمای چوب و رنگ‌های میوه‌ها، چهره خانه‌تان را عوض می‌کند.

تغییر روشنایی خانه‌: از ترکیب چند نور مختلف استفاده کنید. اگر می‌توانید آباژور کوچکی تهیه کنید و آن را در گوشه مناسبی قرار دهید. با نورپردازی متفاوت انگار خانه‌ای متفاوت دارید.

نصب آینه: در چند جای مناسب از این وسیله استفاده کنید. آینه‌ها خانه‌تان را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. حواستان باشد هر جایی مناسب گذاشتن آینه نیست. اگر هم به تعداد زیاد استفاده کنید خانه‌تان را شبیه رستوران کرده‌اید.

پرده نو: اگر بخواهید همه پرده‌ها را تغییر دهید، کار زمان‌بر و سختی است و هزینه‌هایتان هم زیاد می‌شود. می‌توانید فقط به پرده آشپزخانه بسنده کنید. یک پارچه خوش‌رنگ تهیه کنید و پرده آشپزخانه را تغییر دهید.

کفپوش: اگر کفپوش خانه‌تان پارکت است آن را با یک واکس خوب جلا بدهید. چهره خانه عوض می‌شود. (مریم امیدی/زندگی مثبت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها