پزشکان انگلیسی معتقدند خطر به دنیا آمدن نوزاد مرده از مادرانی که پیش از بارداری یا در ابتدای این دوران،‌ چاق هستند، بیشتر است.
کد خبر: ۶۶۳۶۹۷
خطر تولد نوزادان مرده از مادران چاق

این پزشکان با بیان اینکه بالا بودن شاخص توده بدنی پیش از بارداری یا اوایل این دوران در تولد نوزاد مرده موثر است، گفتند: این خطر برای زنانی که به چاقی شدید مبتلا هستند، تشدید می‌شود.

طبق بررسی‌ها حدود 2.7 میلیون مورد تولد نوزاد مرده در سال 2008 میلادی گزارش شده و حدود 3.6 میلیون نوزاد هر سال در 28 روز نخست زندگی فوت می‌کنند.

شاخص توده بدنی یا «BMI» اندازه چربی بدن بر اساس وزن و قد است. شاخص توده بدنی بین 19 تا 24 سالم در نظر گرفته شده در حالی که شاخص توده بدنی 25 تا 29 نشان‌دهنده اضافه وزن است. با این حال هنوز عدد شاخص توده بدنی برای پیشگیری از تولد نوزاد مرده تعیین نشده است.

این پزشکان دریافتند حتی افزایش ناچیز شاخص توده بدنی در زنان با افزایش خطر تولد نوزاد مرده مرتبط است. به این ترتیب بیشترین خطر در گروه زنان با چاقی شدید مشاهده می‌شود. زنان با شاخص توده بدنی 40 در مقایسه با زنان با شاخص توده بدنی 20، دو تا سه برابر بیشتر در معرض به دنیا آوردن نوزاد مرده هستند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها