هشدار یک متخصص پوست و مو:

روش prp برای پوست و مو هنوز تأیید نشده

اگر چه تبلیغات زیادی برای استفاده از PRP و رویش مجدد مو و جوانسازی پوست می‌شود اما به گفته معاون آموزشی بیمارستان پوست رازی، اثر قطعی آن در تحقیقات هنوز ثابت نشده و استفاده از این روش توصیه نمی‌شود.
کد خبر: ۶۶۱۰۶۰

جام جم سرا: امیرهوشنگ احسانی معاون آموزشی بیمارستان پوست رازی درباره تأثیر روش PRP بر جوان سازی پوست و رویش مو گفت: PRP از چندین سال پیش در دنیا مطرح شد و از آن برای مقاصد مختلف پزشکی استفاده می شود. شاید در شروع از این روش بیشتر برای درمان آسیب ها و زخم های ورزشکاران استفاده می شد تا سریع تر بتوانند به مسابقات بازگردند.
بر اساس گزارش فارس، وی درباره نحوه انجام این روش گفت: 30 تا 40 سی سی از خون خود بیمار گرفته و طی روند سانتریفیوژ، پلاکت آن فعال می شود و این پلاکت به زیر پوست یا ناحیه ای که رویش مو مدنظر است، تزریق می شود.
به گفته معاون آموزشی بیمارستان پوست رازی 15 تا 20 سال روی تأثیر PRP در درمان زخم های دهانی کار شده و نتایج بسیار خوبی هم داشته است اما هنوز تأثیر قطعی آن بر رویش مو یا جوان سازی پوست تأیید نشده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه متأسفانه طی چند سال اخیر استفاده از این روش برای جوان سازی پوست، رفع تیرگی های زیر چشم و حتی رویش مو افزایش یافته است و تبلیغات زیادی روی آن می شود، افزود: این در حالی است که برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده از PRP را ممنوع کرده اند. از این رو باید برای تأیید و توصیه این روش صبر کرد.
احسانی خاطرنشان کرد: مقالاتی در دنیا به چاپ رسیده است که نشان می دهد می توان قبل یا بعد از کاشت مو برای افراد از PRP استفاده کرد زیرا این روش در ترمیم زخم های کاشت و تقویت پیاز مو می تواند مؤثر باشد. حتی در ابتدا ضخامت مویی که کاشته شده را افزایش می دهد ولی پس از چند ماه اثر آن از بین می رود.
این متخصص پوست و مو افزود: متأسفانه مطالعات زیادی در زمینه تأثیر PRP در رفع تیرگی دور چشم و لکه های پوستی انجام نشده است. تحقیقات انجام شده نیز درباره افزایش ماندگاری چربی در پوست و سفتی پوست ضد و نقیض است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها