گردن درد در اثر علت‌های مختلفی مثل فعالیت و کار، آسیب‌ها، برخی از بیماری‌ها پدید می‌آید. اغلب گردن دردهائی که در اثر فعالیت ایجاد می‌شوند، بعلت حرکات تکراری و طولانی مدت عضلات گردن، تاندون‌ها، لیگامان‌ها، استخوان یا مفاصل هستند.
کد خبر: ۶۵۹۷۲۱

جام جم سرا: کشیدگی بیش از حد عضلات، آسیب لیگامان‌ها، اسپاسم عضلات یا التهاب مفاصل گردن نیز از جمله علل این مشکلات بشمار می‌روند.

اگر دچار گردن دردید، راه‌های زیر می‌تواند برای بهبود آن به شما کمک کند:
۱- استراحت کردن: اگر به گردن درد مبتلا شده‌اید دراز بکشید و به ماهیچه‌های گردنتان استراحت دهید. از بالش بلند یا خیلی سفت استفاده نکنید.
۲- تکه‌های یخ: گذاشتن تکه‌های یخ روی محل درد حتما به شما کمک می‌کند. چند قطعه یخ را در کیسه فریزر بگذارید و روی گردنتان قرار دهید. هر ۱۵ دقیقه این کار را تکرار کنید.
۳- گرم کردن: اگر احساس می‌کنید عضلات گردنتان سفت شده و گرفته است، آن را گرم کنید. گرما باعث نرم شدن عضلات گرفته می‌شود. دوش آب گرم راه خوبی برای این کار است اما به یاد داشته بشید که این کار را برای طولانی مدت انجام ندهید، زیرا باعث تشدید درد می‌شود.
۴- درست نشستن: اگر در محیط کارتان به طور مداوم پشت میز کامپیو‌تر نشسته‌اید و به صفحه آن خیره شده‌اید، سعی کنید ارتفاع صندلی را به درستی تنظیم نمایید و هر چند وقت یک بار به خودتان استراحت دهید.
۵- ماساژ: ماساژ می‌تواند به گرفتگی عضلات کمک کند.
۶- خوردن مسکن: مسکن‌هایی که بدون نسخه پزشک می‌توان از آن‌ها استفاده کرد می‌تواند برای شل کردن عضلاتتان موثر باشد و دردتان را نیز کاهش دهد.
۷- کاهش وزن: اضافه وزن به تمام ماهیچه‌ها از جمله ماهیچه گردن فشار می‌آورد.
۸- حفظ آرامش: اعصاب روی گرفتگی گردن بسیار موثرند. سعی کنید استرس را از خود دور کنید و اگر علت آن را نمی‌دانید سعی کنید آن را بیابید. به یاد داشته باشید که خودتان می‌توانید محیطی آرام ایجاد کنید. به جایی خلوت و بی‌سر و صدا بروید و دراز بکشید. سعی کنید با فکر خود به تمام اعضای بدنتان آرامش دهید.
۹- ترک عادات غلط: اگر عادت دارید در اتومبیل بخوابید و یا اینکه تلفن را بین گردن و شانه‌هایتان نگه دارید مطمئن باشید که دچار مشکل می‌شوید. عادات بدی که به گردنتان فشار می‌آورند را همین امروز ترک کنید.
۱۰- تشک طبی: اگر هر روز صبح با گردن درد بیدار می‌شوید، تشکتان ایراد دارد و باید آن را عوض کنید. بالش شما نیز نباید خیلی سفت و یا خیلی نرم باشد.|دکتر مجید حیدریان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها