دانشمندان بتازگی دریافته‌اند یک نوع باکتری در معده هست که پس از خوردن شکلات، آن را تخمیر می‌کند و باعث آزاد شدن نوعی ترکیب مفید ضدتورمی مفید برای قلب انسان منجر می‌شود.
کد خبر: ۶۵۸۶۲۰

جام جم سرا: طبق یافته‌های جدید محققان دانشگاه ایالتی لوئیزیانا که گزارش آن در نشست انجمن شیمی آمریکا ارائه شد، میکروب‌های معده با تغذیه از شکلات، ماده مفید پلیفنولیک را آزاد می‌کنند. حال اگر به شکلات میوه هم افزوده شود، میکروب‌ها و باکتریهای موصوف می‌توانند فرآیند تخمیر را تسریع کنند.
به نقل از بی‌بی سی، دکتر جان فینلی و تیمش پودر کاکائو را تست کردند اما می‌گویند کاکائو در شکلات جامد هم اثر مشابهی دارد. در همین حال موسسه ملی قلب، ریه و خون آمریکا طرحی برای آزمایش گسترده یک قرص شکلات برای بیماری قلبی دارد. این موسسه در همکاری با شرکت شکلات سازی مارس این آزمایش را انجام خواهد داد. شرکت مارس شیوه‌ای انحصاری برای استخراج یک نوع ماده مفید به نام فلاوانول از کاکائو و تولید کپسولی با کمک آن به نام خود ثبت کرده است.
دکتر جو ان میسون که هدایت این آزمایش را به عهده خواهد داشت می‌گوید مشکل این است که فلاوانول در بیشتر شکلات‌های موجود در بازار وجود ندارد؛ چون فلاوانول‌ها طی فرآوری کاکائو از میان می‌رود.
به گفته او هدف مطالعه این است که مشخص شود آیا فواید بهداشتی شکلات بدون شکر و چربی هم وجود دارد یا نه. البته کار‌شناسان در مورد خطرات مصرف زیاد شکلات هشدار می‌دهند.
کریستوفر الن از بنیاد قلب بریتانیا می‌گوید که هرچند فلاوانول‌ها در شکلات تیره (یعنی با درصد بالا‌تر کاکائو) وجود دارند اما این بدان معنی نیست که هر وقت خواستیم شکلات بخوریم و فکر کنیم برای قلبمان خوب است، چون به گفته او فلاوانول‌ها اغلب در جریان تولید شکلات نابود می‌شوند و به علاوه مقدار زیادی چربی و شکر هم در شکلات وجود دارد.
آقای الن می‌گوید که هرچند مصرف شکلات به عنوان تنقلات خوب است اما نباید زیاد مصرف شود.
کار‌شناسان می‌گویند مصرف زیاد شکر و چربی می‌تواند به چاقی مفرط و دیابت نوع دو منجر شود، شرایطی که خطر حمله قلبی و سکته مغزی را به همراه دارد.
بنیاد قلب بریتانیا توصیه می‌کند که یک رژیم آکنده از میوه و سبزیجات و فعالیت جسمی زیاد بهترین راه حفظ سلامت قلب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها