رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به برنامه وزارت بهداشت به منظور راه‌اندازی نسخه نویسی الکترونیک برای سال آینده اظهار کرد: در واقع پزشکان باید همگی از یک نرم‌افزار خاص برای نسخه‌نویسی استفاده کنند و دیگر نسخه نویسی دستی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۶۵۶۲۱۰

دکتر رسول دیناروند با بیان اینکه سال 93،‌ سال بهتری برای صنعت داروسازی کشور خواهد بود، گفت: اکنون به سمت استقرار آرامش در بازار دارو پیش می‌رویم و نتیجه این خواهد بود که می‌توان تصمیمات دوراندیشانه‌تری گرفت. در همین راستا یکی از سیاست‌های قطعی ما نیز رونق تولید داخل و حمایت از تولیدکنندگان ایرانی است.
وی افزود: این برنامه در حال پیگیری در وزارت بهداشت است و اگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم بپذیرد، می‌توانیم آن را برای سال 93 اجرایی کنیم.
معاون وزیر بهداشت درباره سیاست‌های حمایتی وزارت بهداشت برای رونق تولید دارو در سال آینده با توجه به تمرکز دولت یازدهم برای واردات و رفع کمبودهای دارویی در ماه‌های اخیر، گفت: تولید داخلی دارو هیچ‌گاه به حاشیه نرفته و وزارت بهداشت به طور جدی از آن حمایت می‌کند و این موضوع در شرایطی که بازار دارویی در آرامش و ثبات نسبی است، بهتر رعایت می‌شود. زیرا در اوضاع متلاطم و آشفته، مسؤلان از روی دستپاچگی تصمیماتی اتخاذ می‌کنند که ممکن است به تولید داخل هم آسیب بزند. اما در شرایطی که اوضاع طبیعی است و بازار ثبات دارد مطمئنا راحت‌تر می‌توان تصمیم گرفت.


اجازه ورود داروی قاچاق برای رفع کمبودهای دارویی
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه «بنده شخصا شاهد بودم در جلساتی که در دولت قبلی برگزار می‌شد، مسؤلان اعلام می‌کردند که حتی به قاچاقچیان هم اجازه بدهید دارو بیاورند»، اظهار کرد: این گفته‌ها نشان می‌دهد که مسئولان دستپاچه بودند، به هر حال چند صد قلم کمبود وجود داشت و شخصی که مسؤلیت داشت تنها تاکید می‌کرد دارو هر طور شده وارد کشور شود.
وی افزود: اما اکنون به سمت استقرار آرامش در بازار دارو پیش می‌رویم و نتیجه این خواهد بود که می‌توان تصمیمات دوراندیشانه‌تری گرفت. در همین راستا یکی از سیاست‌های قطعی ما نیز رونق تولید داخل و حمایت از تولیدکنندگان ایرانی است.|امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها