یکی از اساتید طراحی لباس، معتقد است طراحان لباس باید خلاقیت بیشتری داشته باشند و با استفاده از روش‌های جدید بتوانند انقلابی در این صنعت ایجاد کنند.
کد خبر: ۶۵۴۱۷۴

یاسمن شیشه گران، مدرس طراحی لباس مجتمع فنی تهران، گفت: در جشنواره مد و لباس، تولیدی‌ها حرف بیشتری برای زدن دارند تا طراحان. هرچند هرسال حرف طراحی بیشتر می‌شود، اما همچنان تولیدی‌ها خیلی جلوتر هستند.

او افزود: طرح‌های بخش نمایشگاهی در جشنواره مد و لباس فجر امسال خیلی رشد داشته‌اند و این امر محسوس است، لباس‌های طرح جدید کاربردی‌تر شده‌اند، اما باز هم باید طرح‌هایی کار شوند که همه مردم بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. پارچه‌های سنتی و عشایر مد جدید و خوبی است که توانست تغییرات بزرگی را در تنوع طراحی لباس به وجود آورد و هم اکنون در جامعه رواج دارد. در کنار آن می‌توان طرح‌های نوینی زد که در مد و لباس کشور انقلاب کند.

شیشه گران ادامه داد: در همین جشنواره امسال طرح‌هایی را دیدم که برای تئاتر طراحی شده بودند و در آن‌ها از مفاهیم استفاده شده است. می‌شود این روش را با الهام از عناصر مختلفی در آثار به کاربرد. طراحی لباس یکی از شاخه‌های هنر است، پس چه بهتر که همچون تئاتر و سینما که توسط مردم و اساتید دیده می‌شوند و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند، طرح‌های این رشته هم توسط منتقدان بخش هنری و کاربردی نقد بشوند. که جشنواره مد و لباس می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

این طراح لباس پیشنهاد داد: «مفهوم»ها می‌توانند تحول خوبی در مد و لباس ایرانی ایجاد کنند. اما باید در جشنواره مد و لباس هم از این روش حمایت شود. چیزی که زیاد دیده شود به مرور زمان جا می‌افتد. همانطور که رنگ‌های هماهنگ در جامعه متداول نبود اما به مرور در بین مردم جای خود را باز کرد.

شیشه گران گفت: آموزش می‌تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد. تاکنون آموزش حرفه‌ای در زمینه استفاده از المان‌های مختلف در طراحی لباس نبوده است. اما با این وجود در جشنواره امسال هم نمونه‌هایی دیدم که نشان می‌داد در این زمینه در حال پیشرفت هستیم.|هنرآنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها