بوتهای زمستانی بنا بر کاربردشان و فصل استفاده از آنها گاهی به خود لکه‌های فصلی می‌گیرند. برای آن که چکمه و بوت زمستانی شما همچنان سالم و زیبا بماند، رعایت نکات مطرح شده در این نوشتار مفید است.
کد خبر: ۶۵۲۹۰۰

جام جم سرا: راه رفتن در برف و هوای بارانی باعث ایجاد لکه هایی شبیه به لکه نمک در چکمه های زمستانی می شود .این لکه های سفید ناشی از رسوب برخی نمک های موجود در گل و لای بوده و باعث ایجاد خط و خش در لبه کفش ها می شود برای محافظت از کفش ها در زمستان نکات آسان زیر را بخوایند:

حذف لکه های نمکی
برای حذف لکه های سفید از روی چکمه ها کافی است به آشپزخانه خود بروید.همه مواد تشکیل دهنده در آن موجود است .مقدار مساوی آب و سرکه را در یک فنجان با هم ترکیب کنید و با پارچه نرم لکه های نمک را از روی کفش پاک کنید.سرکه این لکه ها را بدون آسیب رساندن به چرم تجزیه می کند.

حذف خط و خش
نگران خش هایی که در اثر برخورد با سطوح خشن بوجود آمده ، نباشید .این خش ها به سهولت از بین می روند برای این منظور روغن زیتون را در امتداد خش و نه عمود بر آن با یک پارچه خشک روی چکمه بمالید.

خراش
خراش های سطحی روی کفش را با جوش شیرین و آب محو کنید.بدین شکل که پارچه نرمی را به آب آغشته کنید و سپس مقداری جوش شیرین را به پارچه مرطوب آغشته کرده و به آرامی روی کفش بمالید.

خراش های محسوس
برای از بین بردن خراش های محسوس از وازلین و پارچه خشک استفاده کنید .وازلین با نرم کردن بافت بوت از گسترش خراش ها جلوگیری می کند.|شبکه ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها