برخی بر این اعتقادند که تعطیلات نوروزی برای آن ایجاد شده است تا کارمند جماعت با پس‌انداز یک سال خودش چندروز به مسافرت برود و بعد دوباره با تمام شدن تعطیلات، بازگشت شکوهمندانه‌ای به اداره‌اش داشته باشد. در همین راستا برایتان نکاتی را متذکر می‌شویم. چی؟ ضمانت می‌خواهید که حتما این نکات مثمرثمر واقع شود؟... کسانی که ضمانت می‌دهند، حتما باید کارمند هم باشند؟ ... مگر می‌خواهیم وام بگیریم؟
کد خبر: ۶۵۲۸۱۳

جام جم سرا: تا لحظه‌ای که فلاسک چای و میوه را در خودرویتان قرار نداده‌اید و چندکیلومتری هم حرکت نکرده‌اید، اصلا و ابدا به اینکه می‌خواهید به کجا مسافرت کنید، فکر نکنید. مزه سفر به همین تصمیم‌های یکهویی‌اش است.
دیده شده است که برخی افراد سوسول قبل از مسافرت وضعیت آب‌وهوایی مقصد را کنترل می‌کنند. این‌طوری دیگر لذت سورپرایز شدن و در ترافیک و برف ماندن گرفته می‌شود، لذت سفر به همین خطرهایش است.
چرا الکی می‌خواهید روی دست خودتان خرج بتراشید؟ از قدیم هم گفته‌اند سری که درد نمی‌کند، دستمال نمی‌بندند. معاینه فنی را هم کی داده کی گرفته. خودرو تا وقتی راه می‌رود، می‌شود سوارش شد. اصلاوابدا به این فکر نکنید که بروید و ببینید خودرویتان سالم است یا نه.
اصلا یادتان هست آخرین‌باری که خودتان و همسرتان چکاپ کامل پزشکی رفته‌اید، کی بوده است که این‌قدر به چکاپ خودرویتان اهمیت می‌دهید؟ این‌قدر این وسایل به‌اصطلاح نقلیه را نازپرورده بار نیاورید.
یادتان باشد در هنگام مسافرت یک‌عالمه قرص همراه خود داشته باشید. دور بودن از محیط کار و ندیدن روی ماه رئیستان و ارباب‌رجوع‌هایتان و از طرف دیگر غرغرهای همسرتان، یحتمل باعث می‌شود که شما قرص‌لازم شوید.
البته اگر از ما می‌شنوید، می‌توانید مقدار زیادی قرص با خودتان همراه داشته باشید، حتی می‌توانید در طول سفر خریدوفروش قرص هم راه بیندازید و خرج سفرتان را از این طریق جبران کنید.
می‌خواستیم بگوییم که حواستان باشد که این ایام، زمان اضافه‌کاری دزدان هم هست که از خالی بودن منازل نهایت استفاده را می‌برند، اما بعد یادمان آمد با این اوضاع اقتصادی و تورم و گرانی‌ها عمرا پول نقد یا چیز ارزشمندی در منزل داشته باشید. یحتمل دفترچه‌های اقساط شما نصیب دزد خواهد شد.
خب، حالا که این‌طور شد، لااقل برای آنکه دزد بیچاره دست خالی از منزل شما برنگردد، لااقل یکی‌دوتا کارت هدیه 50هزارتومانی برایش در منزل بگذارید، بالاخره عید است و او هم خرج دارد.
همه را از سفر رفتنتان مطلع نکنید، زیرا اگر تعمیرکار خودرو، منزل، نقاش و... همه بفهمند که مسافرتی در پیش دارید، بی‌شک به گوش آقادزده هم خواهد رسید.
چی؟ شبکه‌های اجتماعی؟ نه بابا. محیط آنجا امن است. با خیال راحت در فیس‌بوغتان(!) بنویسید که می‌خواهید یک هفته بروید مسافرت و پزش را بدهید تا همه آن‌هایی که پول سفر را ندارند، مثل آن جوانانی که وام ازدواجشان دیر شده است، افسردگی بگیرند.
حتما عکس یک بچه خوش‌تیپ را از اینترنت دانلود کنید و همراه خودتان داشته باشید، زیرا در مسافرت‌های نوروزی احتمال گم شدن فرزندتان وجود دارد. اگر این اتفاق افتاد، می‌توانید به پلیس مراجعه کنید و همان عکس خوشگل را به او نشان دهید. آن‌ها که می‌خواهند زحمت بکشند بچه را پیدا کنند، بگذارید یک خوشگلش را پیدا کنند.
کارت عابربانکتان را در جورابتان قرار دهید. بدین ترتیب دیگر دزدها نمی‌توانند پول‌‌های شما را بدزدند. البته کارت عابربانکتان هم که شکست، مشکلی نیست، دلتان نشکند. عابربانک را سه‌سوته دوباره صادر می‌کنند.
رستوران‌های بین‌جاده‌ای این قابلیت را دارند که فرد می‌تواند برود پشت دخل و آنجا سرک بکشد تا بفهمد آیا آشپزخانه‌اش تمیز است یا خیر. البته زیاد هم سخت نگیرید. کسی با یکی‌دوبار خوردن غذای آلوده و مسموم‌شدن نمرده است.
تعطیلات نوروز فرصت مناسبی است برای جذب پروتئین، کالری و ویتامین و... دانشمندان هم متاسفانه هنوز کشف نکرده‌اند که اگر پول برای غذایی ندهی، خوردنش هیچ ضرری برای انسان ندارد. از قدیم هم گفته‌اند: «مفت باشد، کوفت باشد.»
اگر انتهای مسافرتتان ختم می‌شود به منزل یکی از اقوام، تا می‌توانید بخورید، به فکر صاحبخانه هم نباشید. فقط یادتان باشد تا سال بعد منزلتان را عوض کنید و آدرس جدید را هم به او ندهید که اقدامی تلافی‌جویانه انجام
دهد.
در سفر حتما چند بطری آب‌معدنی با خودتان به همراه داشته باشید. البته یادتان نرود قبلش آن‌ها را با آب لوله‌کشی پر کرده باشید.
نکته انحرافی: اگر به سفر خارجی می‌روید، به هیچ‌کدام از خارجی‌ها اعتماد نکنید. شاید هرکدام از آن‌ها خاوری باشد که تغییر قیافه داده و لهجه‌اش را عمل کرده است.
بعد از تحریر: چی؟ چرا به شما نگفتیم با خودتان پول نقد همراه داشته باشید؟ الان در سفر بدون پول هستید و از طرفی همه عابربانک‌ها از دسترس خارج بودند؟ اصلا به ما چه؟ یعنی از دسترس خارج بودن عابربانک‌ها را هم من باید پاسخ‌گو باشم... چی؟ منزلتان را هم دزد زده و از طرف دیگر اضافه‌وزنی خفن گرفته‌اید؟ ما که همان ابتدا گفتیم ضمانت نمی‌دهیم تا نکاتمان مفید باشد.|شهرآرا|ارژنگ حاتمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها