گذشتگان از سرکه سیب به عنوان دارو استفاده می‌کردند و معتقد بودند این مایع طبیعی درمانگر بسیاری از بیماریهاست؛ چنان که هنوز هم برخی سالمندان با غرغره کردن مخلوطی از سرکه سیب و آب، اثر بوی دهان خود را کاهش می‌دهند.
کد خبر: ۶۵۰۵۱۳

جام جم سرا: مصرف روزی یک قاشق مرباخوری سرکه سیب حل شده در آب، مشکل رفلکس اسید معده را رفع می‌کند. برخلاف تصور اغلب مردم رفلکس به علت کمبود اسید است نه تولید بیش از حد آن در معده.
سرکه اسهال را رفع می‌کند.
اگر قرار است غذایی بخورید که با معده شما زیاد سازگار نیست، نیم ساعت قبل از غذا، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب حل شده در آب یا آب سیب میل کنید.
برای رفع سکسکه یک قاشق مرباخوری سرکه بخورید.
به محض احساس گلودرد هر یک ساعت با مخلوطی از یک چهارم پیمانه سرکه سیب و آب ولرم غرغره کنید یا اینکه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب، کمی آب داغ و عسل میل کنید.
برای رفع خارش ناشی از گزیدگی پشه، پنبه آغشته به سرکه سیب را به قسمت موثر بمالید.
برای رفع اگزما، پسوریازیس و خشکی پوست، به قسمت‌های موثر سرکه سیب بمالید تا مشکل و التهاب کاهش یابد.
مصرف سرکه سیب، قند خون و وزن را نیز کاهش می‌دهد.
توجه داشته باشید مصرف میزان کمی از سرکه سیب مشکلی ایجاد نمی‌کند اما مصرف زیاد آن می‌تواند به دندان‌ها و استخوان‌ها آسیب برساند و در تاثیرگذاری برخی از دارو‌ها تداخل ایجاد می‌کند.|سلامت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نسرین قلعه پرداز
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
۰
۰
امیدوارم همه كسانی كه در جمع اوری مطالب مفیدوارزشمند درهمه وب سایت ها به بندهای خدای مهربان كمك می رسانند خداوندهم به انان كمك كند آمین.

نیازمندی ها