رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به بسته شدن پرونده هدیه یک میلیون تومانی نوزادان، گفت: در سیاستهای جمعیتی، اجرای طرح آتیه مهر برای نوزادان دیده نشده است.
کد خبر: ۶۴۸۵۱۰

جام جم سرا: محمد ناظمی اردکانی افزود: هدیه یک میلیون تومانی و افتتاح حساب برای نوزادان که در سال 89 از سوی رئیس جمهور وقت اعلام شد، پس از گذشت یکسال به دلیل در نظر نگرفتن اعتبارات این طرح متوقف شد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا حسابهایی که در ابتدای طرح برای نوزادان افتتاح شده بود به قوت خود باقی است، گفت: اطلاع دقیقی ندارم اما سال گذشته عنوان شد که حسابهای نوزادان در اولین سال اجرای طرح آتیه نیز صفر شده است.

این درحالی است که در بودجه سال 89 ، 500 میلیارد تومان برای اجرای طرح آتیه و گشایش حساب برای نوزادان در نظر گرفته شده بود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور به سیاستهای جمعیتی اشاره کرد و تاکید کرد: سیاستهای کلی جمعیتی چند روز قبل در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید و امیدواریم در سال آینده نهایی و با توجه به اعتباراتی که در بودجه سال 93 برای این سیاستها در نظر گرفته شده، اجرایی شود.

به گفته ناظمی اردکانی، طرح آتیه نوزادان در سیاستهای جمعیتی دیده نشده و بطور کلی پرونده آن بسته شده است.

طرح تامین آتیه مهر طرحی بود که مطابق آن دولت مبلغ یک میلیون تومان در حساب صندوقی به نام صندوق آتیه برای هر نوزاد تازه متولد شده واریز می‌کرد و سالانه نیز خانواده نوزاد مبلغ 240 هزار تومان و دولت مبلغ 120 هزار تومان به این حساب واریز و بعد از 18 سال تسهیلات 120 میلیون تومانی به فرد صاحب حساب، تعلق می گرفت.|مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها