اثرات طرح تحول نظام سلامت بر کاهش تخلفات پزشکان

زیرمیزی گرفتن پزشکان؛ گلایه مردم و قول وزیر

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ضرورت لغو پروانه پزشکان زیرمیزی بگیر و لزوم شلاق زدن آنان گفت: باید پروانه پزشکی این زیرمیزی‌بگیران لغو شود و حتی آنها را شلاق بزنند.
کد خبر: ۶۴۶۵۷۳

جام جم سرا: عبدالرضا عزیزی با بیان این مطلب در یک برنامه تلویزیونی گفت: پدیده زشت زیرمیزی مورد تایید هیچ کسی نیست و تعداد قلیلی از پزشکان متخصص دست به این کار می‌زنند اما این در شرایطی است که حتی جراحانی داریم که با وضو وارد اتاق عمل می‌شوند.
او ادامه داد: وقتی یک متخصصی زیرمیزی می‌گیرد چرا پروانه آن را لغو نمی‌کنند. اگر تعرفه‌ها پایین است چنین افرادی باید خلاف کنند؟
وی درباره حکم پزشکان زیرمیزی‌بگیر نیز اظهار داشت: باید پروانه پزشکی این زیرمیزی‌بگیران لغو شود و حتی آنها را شلاق بزنند.
عزیزی تصریح کرد: ما دولتمردان زیاد حرف می‌زنیم اما انصاف نداریم، چرا رابطه مالی بین پزشک و بیمار را قطع نمی‌کنیم و چرا سرانه سلامت را نمی‌دهیم، این در شرایطی است که بیمارستان‌ها 40 درصد هزینه‌هایشان را باید به صورت خودگردانی تامین کنند و دولت اضافه‌کار و برخی استخدامی‌های آن را قبول نمی‌کند. چرا دولت در لایحه بودجه این اعتبارات سلامت را نمی‌بیند و از آن طرف نیز مجلس درباره آن ترتیب اثری نمی‌دهد.
وی ادامه داد: در جلسه‌ای که وزرای بهداشت، رفاه و بیمه سلامت ایرانیان و تامین اجتماعی حضور داشتند، عنوان کردم به وزیر رفاه تا پس از جلسات بودجه سالانه فرصت می‌دهیم تا برای ادغام بیمه‌ها اقدام کند بنابراین بنده به رئیس‌جمهور و وزرای مرتبط نامه نوشتم مبنی بر اینکه شما چطور جرات می‌‌کنید قانون را اجرا نکنید.|وطن امروز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها