جوانی ۲۴ساله هستم. به دختری علاقه‌مند شدم ولی او یک بار ازدواج کرده است. نمی‌دانم به خواستگاری‌اش بروم یا نه. لطفا راهنمایی‌ام کنید.
کد خبر: ۶۴۳۵۱۳

جام جم سرا: جدایی و طلاق لزوما منفی نیست. گاهی تنها راه حل باقی مانده برای فرد است و از جانب مشاوران توصیه می‌شود. لذا همه افرادی که جدا می‌شوند لزوما ناکام و شکست خورده تلقی نمی‌شوند. بهتر است که مشخص کنید تا چه حد این مسئله برایتان مهم است. شکست در زندگی زناشویی مسئله‌ای است که ممکن است برای هرکسی پیش بیاید، حتی خود شما، لذا نباید تنها معیار برای قضاوت قرار گیرد.
لازم است قبل از ازدواج شما به کمک مشاور درباره خودتان، سایر ملاک‌هایتان برای ازدواج و تفکرات غیرمنطقی در این باره بیشتر بدانید و همچنین دختر خانم مورد علاقه شما نیز باید قبل از ازدواج مجدد، مشکلاتی را که ممکن است از ترکش‌های تجربه شکست او ناشی شده باشد، شناسایی و حل کند. این پیشگیری‌ها نگرانی هر دوی شما را از تصمیمی که دارید برطرف و حدی از خوشبختی شما را تضمین می‌کند. در ضمن بهتر است بدانید هیچ «کاملی» وجود ندارد. آنچه مهم است سازگاری و قدرت انعطاف در زندگی است که رضایت از زندگی را به وجود می‌آورد.

***

زنی ۳۳ساله هستم. خواستگاری ۲۵ساله دارم. البته من بیوه هستم و یک پسر دارم. نمی‌دانم به خواستگارم چه جوابی بدهم.
جام جم سرا: مسئله‌ای که در حال حاضر با آن رو به رو هستید، مسئله‌ای است که تصمیم گیری آن برای بسیاری از خانم‌های مطلقه و بیوه دشوار است.‌‌ همان طور که در پاسخ به سوال قبلی اشاره شد، ازدواج افراد مجرد با کسانی که یک بار تجربه زندگی مشترک را داشته‌اند، به خودی خود مشکلی ندارد چرا که ازدواج نکردن افراد مطلقه یا بیوه مشکلات و آسیب‌هایی برای فرد و جامعه در پی دارد. با این حال توصیه من به شما این است که به نکاتی که در ادامه می‌آید توجه کنید:

۱ - اختلاف سنی ۸ساله شما با خواستگارتان یک مسئله است و بزرگ‌تر بودن و فرزند داشتن شما مسئله‌ای دیگر. البته توضیح کامل با توجه به تمامی جوانب این ازدواج، مفصل است و در این فرصت نمی‌گنجد. لازم است حتما قبل از اتخاذ هر تصمیمی نزد مشاور بروید. به طور معمول زنان می‌انسال کمتر از مردان می‌انسال، جذاب ارزیابی می‌شوند و این اختلاف با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد. با اختلاف سنی ۸ساله‌ای که با خواستگارتان دارید لازم است این نکته را در نظر بگیرید و در تصمیم گیری خود لحاظ کنید. تفاوت‌ها در شما در دو جهت متضاد رخ می‌دهند، با گذشت زمان زیبایی ظاهر، جذابیت و مورد توجه بودن در شما رو به کاهش و در همسرتان احتمالا رو به افزایش خواهد بود!
۲ - از خود بپرسید تا کی می‌توانید همراه خوبی در زندگی برای یکدیگر باشید. علاوه بر اینکه اختلاف سنی می‌تواند در توانایی درک متقابل زوجین موثر باشد، در انعطاف پذیری، قدرت سازگاری، همراهی کردن در امور و... نیز تأثیرگذار است. این موضوع زمانی برجسته‌تر می‌شود که شما ۴۰سالگی را رد کرده‌اید و همسرتان تنها ۳۲سال دارد!
۳ - توجه به مسائل مربوط به فرزندتان هم بسیار مهم است. آیا ارتباط خوبی بین خواستگار و پسرتان به وجود خواهد آمد؟ آیا او به عنوان پدرخوانده به قدر کافی مسئولیت پذیر است؟ همچنین انگیزه او از پیشنهاد ازدواج با شما نیز بسیار مهم است و باید بررسی شود، چرا که گاهی آقایان بیشتر انتظار حمایت شدن دارند تا حمایت کردن و یک همسر بزرگ‌تر که ضمنا مادر بودن را نیز آموخته است می‌تواند این انتظار را بهتر برآورده سازد. لذا لازم است قبل از ازدواج کاملا او را بشناسید و با ویژگی‌های شخصیتی او آشنا شوید تا بدانید که به چه کسی تکیه می‌کنید.
۴ - در ‌‌نهایت تأکید می‌کنم از مشاوره تخصصی، قبل از گرفتن تصمیم برای ازدواج استفاده کنید.|خراسان|پریسا غفوریان - روان‌شناس بالینی|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها