اگر احساس می‌کنید که تقاضای بیش از اندازه کارتان شما را از بقیه ابعاد زندگی دور ساخته است و فرصت رسیدن به دیگر مسائل زندگی خود را ندارید بدانید که تنها نیستید.
کد خبر: ۶۴۲۶۹۲

جام جم سرا: بسیاری از مردم اضافه‌کاری کرده یا از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند تا هنگامی که به‌صورت فیزیکی سر‌کار نیستند در تماس و دسترس باشند. رابرت بروکس، روان‌شناس و یکی از نویسندگان کتاب «نیروی انعطاف‌پذیری: دستیابی به تعادل، اعتماد و استحکام فردی در زندگی» می‌گوید: «بسیاری دیگر از افراد ایجاد تعادل بین کار و زندگی برایشان مشکل‌ است زیرا در جایی که کار می‌کنند کاهش یا اخراج نیروی کار وجود دارد؛ در نتیجه این افراد به دلیل این‌که نگران هستند تا این اتفاق برای آن‌ها نیز رخ ندهد سخت‌تر کار کرده یا اضافه‌کاری می‌کنند.»
بروکس می‌افزاید: «اما اگر شما روی ساعت‌هایی که مجبورید کار کنید کنترل ندارید، می‌توانید از خودتان بپرسید: از چه راه‌های دیگری می‌توانم لذت بزرگتری را وارد زندگی‌ام کنم؟ روی زمان خود تمرکز کرده و به چیزهایی که می‌توانید کنترل کنید توجه داشته باشید.»

در زیر راه‌هایی برای وارد‌کردن تعادل به زندگی روزمره شما آورده شده است:

فراغت را وارد برنامه خود کنید
هنگامی که برنامه هفتگی خود را تنظیم می‌کنید زمانی را با خانواده یا دوستانتان یا فعالیت‌هایی که به شما کمک می‌کنند تا شارژ شوید تنظیم کنید. اگر یک بیرون رفتن شبانه با همسرتان یا یک ورزش گروهی با دوستان در برنامه زمانی شما باشد، در این صورت چیزی دارید که در انتظار آن باشید و انگیزه‌ای مضاعف تلقی خواهد شد تا زمان خود را برای آن فعالیت، مدیریت کرده و مجبور به کنسل‌کردن آن نباشید.
لارا ستاک، متخصص بهره‌وری در دنور و نویسنده کتاب «بسیار شایسته: ۶ نکته برای عمل کردن با بهترین بهره‌وری» می‌گوید: «این کار به شما کمک می‌کند تا در مورد برنامه‌ریزی و زمان‌بندی فعال باشید. هنگامی که با دوستانم بیرون می‌روم همه گوشی‌های خود را خاموش و سپس برای ماه آینده دوباره اینچنین قراری را در برنامه خود تنظیم می‌کنیم.»
ستاک همچنین هر جمعه فعالیتی را مانند رفتن به سینما یا پارک با خانواده‌اش در برنامه خود قرار می‌دهد. او می‌گوید: «ما این کار را انجام می‌دهیم زیرا اگر چیزی در برنامه وجود نداشته باشد زمان هدر می‌رود و ممکن است آخر هفته بدون گذراندن اوقات باکیفیتی دور هم سپری شود.»
مایکل نیتهارت، هنرپیشه و تولید‌کننده آگهی‌های ‌بازرگانی برای تلویزیون در نیویورک ۳‌ساعت قبل از این‌که سر کار برود بیدار می‌شود، در نتیجه می‌تواند برای پیاده‌روی و ورزش صبحگاهی رفته و مقداری زمان با همسر و فرزندش بگذراند. او می‌گوید: بسیاری از دوستانم همین که بیدار شدند دوش می‌گیرند و سپس مستقیم سر‌کار می‌روند. آن‌ها اغلب از این‌که برای انجام هیچ کاری زمان ندارند شکایت می‌کنند. من فهمیده‌ام که اگر بتوانم آن ۳ ساعت را در صبح داشته باشم، موقع روز کاری بسیار با آرامش‌تر و همراه با بهره‌وری بیشتری خواهم داشت. هنگامی که این کار را انجام نمی‌دهم به‌وضوح تفاوت را درک خواهم کرد.

فعالیت‌هایی که زمان و انرژی شما را تضعیف می‌کنند کاهش دهید
مارلین پودر، روان‌شناس و مربی اجرایی در نیویورک و کانکتیکت می‌گوید: «بسیاری از افراد وقت خود را با فعالیت‌ها یا اشخاصی تلف می‌کنند که هیچ ارزشی اضافه نمی‌کنند. برای مثال گذراندن وقت زیادی هنگام سر‌کار با همکاری که پیوسته درحال بیرون ریختن عقده‌ها و شایعه‌پراکنی است.»
توصیه او این است: فعالیت‌هایی که شما را در زندگی حرفه‌ای یا زندگی شخصی بالا نمی‌برند کاهش داده و وقتی که به آن‌ها اختصاص می‌دهید به‌حداقل برسانید.
ستاک می‌افزاید: «در صورتی که تلاش هوشیارانه‌ای برای محدود کردن زمانی که به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، زدن تلفن‌های شخصی یا بررسی مانده حساب‌های بانکی اختصاص می‌دهید انجام دهید حتی ممکن است قادر باشید زود‌تر کارتان را به پایان برسانید.» |شبکه ایران|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها