مثبت ماندن کمک می‌کند فرد ذهن خود را در وضع درست قرار داده و بتواند راهکارهای خوبی برای مشکلات خود پیدا کند. از سوی دیگر، منفی بودن مسری است و نه‌تن‌ها بر خود فرد اثر می‌گذارد بلکه به همه کسانی‌که با او در ارتباطند هم منتقل می‌شود. از بین بردن منفی‌گرایی و درواقع مثبت بودن طرز فکری است که همیشه می‌توانید به آن دست پیدا کنید و آن را به صورت عادت برای خود درآورید.
کد خبر: ۶۴۲۶۴۰

جام جم سرا: در زیر به نکاتی اشاره می‌کنیم که کمکتان می‌کند دیدگاه‌تان را تغییر دهید:

۱. افکارتان را تغییر دهید
مراقب افکارتان باشید. مخصوصا وقتی زندگی آن‌طور که شما دوست دارید پیش نمی‌رود. لحظه‌ای که می‌بینید دچار دلسردی و نومیدی شده‌اید و اعتمادبه‌نفستان پایین آمده است، افکارتان را تغییر دهید و سعی کنید به چیزی غیرمرتبط فکر کنید. این باعث می‌شود جلو داستان‌پردازی‌های منفی خود و چرخه منفی و واپس‌گرایی که در آن گرفتار شده‌اید را از بین ببرید.

۲. درس بگیرید
در هر موقعیتی درسی برای آموختن وجود دارد. هرچقدر هم که آن موقعیت بد و مایه تاسف به نظر برسد، باید بتوانید درس‌های زیبایی از آن بگیرید. گاهی‌اوقات آموختن این درس‌ها خیلی برایتان گران ‌تمام می‌شود اما هر مشکل، موقعیتی برای درس گرفتن است.

۳. قدر‌شناسی
نمی‌توانید در یک زمان هم عصبانی باشید و هم قدر‌شناس. سعی کنید نعمت‌ها و معجزات زندگیتان را بشمارید. اگر به‌دنبال آن‌ها باشید مطمئنا موارد زیادی را در زندگیتان پیدا خواهید کرد. همین که زنده هستید و می‌توانید نفس بکشید خود جای شکر دارد.

۴. گنجینه خاطرات
گنجینه‌ای از خاطرات داشته باشید که هر زمان یاد آن‌ها افتادید، لبخند ‌روی لبانتان بیاورد؛ اتفاقات و موقعیت‌هایی که در آن‌ها احساس شادی و آرامش داشته‌اید و همه چیز دنیا به نظرتان زیبا بوده است.

۵. رژیم ضدانتقادی
رویکرد و گرایشاتتان را تغییر دهید. ببینید می‌توانید دست از انتقاد کردن از دیگران و موقعیت‌های مختلف بردارید؟ |شبکه ایران|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها