همیشه ارزان‌فروشی خوب نیست. آنجا ارزان‌فروشی به زیان مصرف‌کننده خواهد بود که کیفیت محصولات، تحت تاثیر ارزانی کاهش یابد. در سوسیس و کالباس هم این اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۶۴۰۱۸۵

جام جم سرا: عده‌ای برای به‌دست‌آوردن سهم بیشتری از بازار، با استفاده از مواد بی‌کیفیت، قیمت محصولاتشان را نسبت به رقبا پایین آورده تا مشتری بیشتری جذب کنند. به همین دلیل رییس تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی با اعلام اینکه هیچ ارزانی‌ای بی‌حکمت نیست به مصرف‌کنندگان هشدار می‌دهد که نسبت به انتخاب محصولات موردنظرشان دقت بیشتری داشته باشند.
به گفته سیدمحمد موسوی برخی کارخانجات به جای گوشت از درصد زیادی سویا استفاده می‌کنند که از قیمت و کیفیت محصولات می‌کاهد. البته او معتقد است که این محصولات به لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد ولی سطح کیفی آن با سایر برند‌ها برابری نمی‌کند. او همچنین اطمینان خاطر می‌دهد که تعاونی و تعزیرات با این واحدهایی که معمولا در شهرستان‌ها وجود دارد، برخورد خواهد کرد. هرچند استفاده از سویا و آرد از کیفیت تولیدات می‌کاهد اما این نوع فرآورده‌ها معمولا مزه بهتری از برندهای معتبر دارد و به همین دلیل همیشه بازار خود را داشته است.
راز این مزه بهتر هم به گفته یکی از تولیدکنندگان سوسیس و کالباس، استفاده بیشتر از ادویه‌های مخصوص برای برطرف‌کردن بوی آرد و سویای استفاده‌شده در محصولات است.
‌یکی از نکاتی که همیشه برای مصرف‌کنندگان مبهم بوده این است که چرا سوسیس و کالباس‌هایی که ارزان‌تر است و با درصد گوشت پایین‌تری تولید می‌شود؛ طعم دلچسب‌تری نسبت به سایر محصولات دارد. راز این محصولات چیست؟
معمولا آن‌دسته از فرآورده‌هایی که درصد کمتری گوشت دارد و به جای آن از سویا و آرد بیشتری تشکیل شده است؛ برای برطرف‌شدن بوی خامی آرد و سویا، ادویه‌های مختلف و سیر بیشتری دارد که همین مساله باعث خوش‌طعم‌ترشدن آن می‌شود. اما توصیه ما به مصرف‌کنندگان این است که نسبت به انتخاب محصول مورد نظرشان دقت بیشتری داشته باشند چراکه برخی از کارخانه‌ها برای پایین‌آوردن هزینه تمام‌شده و قیمت نهایی محصول خود، کیفیت را کاهش داده و به جای گوشت، از سویا استفاده می‌کنند. اگرچه از نظر بهداشتی مشکل خاصی ندارد ولی به لحاظ کیفیت محصول قابل‌قبولی نیست و در بازار هم به دلیل قیمت پایین‌تر، رقابت ناسالمی را ایجاد می‌کند. |شرق|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
پروانه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
۰
۰
یه مطلب دو خطی رو در ده خط نوشتید... آخه چرا همش تكرار میكنید؟؟؟ برای افزایش مطلب سطح اطلاعاتتونو بالا ببرید ، این همه تكرار لازم نیست!!!
پروانه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
۰
۰
یه مطلب دو خطی رو در ده خط نوشتید... آخه چرا همش تكرار میكنید؟؟؟ برای افزایش مطلب سطح اطلاعاتتونو بالا ببرید ، این همه تكرار لازم نیست!!!
هانیه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
۰
۰
بهداشت نمی تونه جلوی این كارارو بگیره؟
man
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
۰
۰
اگه آرد و سویا باشه كه خوبه، به دست اندركاران بگید نظارت كنند بجای اینها كه گفتید آشغال و ضایعات دورریختی گوشت اضافه نكنن مردم راضین
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها