اخبار توزیع سبدکالایی بین مردم این روز‌ها با حواشی زیادی روبه‌روست. برخی از روش‌های اطلاع مردم از دریافت سبدکالایی نظیر شماره پیامک ۵۰۰۰۴۹۹ اختلال داشته و پاسخ ارسال شده عمدتا «هیچ سبدکالایی برای شما وجود ندارد» است. اما روز گذشته سکوت مسئولان متولی توزیع سبدکالایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت شکسته شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اخبار واطلاعات مربوط به سبدکالا که فقط از طریق مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارتخانه اعلام می‌شود، معتبر است.
کد خبر: ۶۳۹۸۳۵

جام جم سرا: به گزارش ایسنا مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن عذر‌خواهی اعلام کرد: اخبار رسانه‌ها درخصوص سامانه‌ توزیع سبدکالا، اشاره به سامانه در حال آزمایش و ساختی است که به دلیل محدودیت پهنای باند هنوز نهایی نشده است. به محض آماده‌ شدن سامانه، مراتب به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.
وزارت صنعت در این اطلاعیه اعلام کرده: تمامی کالاهای مورد نیاز سبدکالای حمایتی تامین شده و در شبکه‌های توزیع قرار گرفته است که با راه‌اندازی زیرساخت الکترونیکی مربوطه، توزیع سبدکالا نیز آغاز خواهد شد.
این در حالی است که طی روزهای گذشته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده بود: شهروندان با چهار روش تلفن گویای وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت، تماس با درگاه اطلاع‌رسانی همراه اول و از طریق مراجعه به اینترنت از دریافت یا عدم دریافت سبدکالایی اطلاع کسب کنند. مشمولان می‌توانند از طریق مرکز تماس وزارت صنعت، معدن و تجارت به شماره ۰۹۶۱۲ با مسئولان و کار‌شناسان طرح برای دریافت پاسخ سوالات خود تماس حاصل کنند همچنین در صورت بروز هرگونه اشکال در فرایند تراکنش، همانند روال قبل مردم می‌توانند با مرکز تماس شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت که روی رسید دستگاه کارت‌خوان درج شده است، پیگیری موارد را به انجام رسانند. شهروندان می‌توانند با تماس با درگاه اطلاع‌رسانی همراه اول به شماره #۷۹۹* یا ارسال پیامک به شماره ۵۰۰۰۴۹۹، با ارسال کد ملی خود از وضعیت شمول در طرح اطلاع یافته و همچنین اطلاعات مربوط به موجودی سبدکالای خود را دریافت کنند. در این خصوص دقت شود که شماره کارت بانکی که واریز یارانه نقدی به آن صورت می‌پذیرد مد نظر است. وب‌سایت رسمی اطلاع‌رسانی سامانه به نشانی www. yaranehkala. ir برای مشاهده آخرین اخبار مربوط به طرح و لیست فروشگاه‌های مجاز در دسترس است. از طریق این وب‌سایت، هر شهروند می‌تواند وضعیت شمول خود در طرح را پیگیری و موجودی سبدکالای خود را استعلام کند. ولی در حال حاضر در صورت ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره #۷۹۹* پیام «این بخش در دست تکمیل است» یا ارسال پیامک به شماره ۵۰۰۰۴۹۹ این پاسخ دریافت می‌شود که «هیچ سبدکالایی برای شما وجود ندارد!»

شرط دریافت سبدکالا

بر اساس این گزارش قرار است به ۱۵ میلیون نفر سرپرست خانوار در کشور در دو دوره بهمن و اسفندماه سبدکالایی اختصاص داده‌ شود. این سبد ۱۰ کیلوگرم برنج، چهار کیلوگرم مرغ، دو بسته ۴۰۰گرمی پنیر، دو بسته ۱۶عددی تخم‌مرغ پیش‌بینی شده است. فروشگاه‌های عرضه‌کننده سبدکالا مجاز به اخذ هیچ‌گونه وجه نقدی و غیرنقدی از شهروندان نیستند. برای دریافت سبدکالای حمایتی به همراه داشتن کارت خود‌پرداز سرپرست خانوار الزامی است.
اما تازه‌ترین اخبار بیانگر این است که مشمولان سبدکالایی برای دریافت سبد باید کارت خود‌پرداز در اختیار داشته‌باشند که پیش از این بهمن حاجعلی مدیر اجرایی طرح سبدکالایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌بود «براساس اطلاعات موجود در سازمان هدفمندی کارت‌های سبد‌های کالایی را فعال می‌کنیم.»
برای تهیه کالاهای سبدکالایی از کالاهای ذخیره استفاده می‌شود نه از کالاهای موجود در بازار.
بنا بر برخی اخبار اعلام شده تا کمتر از ۱۰روز دیگر، این سبدکالایی مطابق با وعده‌های داده شده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
هر یک از سرپرستان خانوار مشمول این طرح باید با مراجعه به شبکه‌های توزیع منتخب و تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سبدکالایی خود را دریافت کنند. سرپرستان خانوار مشمول دریافت سبدکالای حمایتی دولت مکلفند تا در زمان مراجعه و تحویل سبدکالایی خود، حتما کارت ملی و کارت عابر بانک متصل به حساب یارانه‌های خود را نیز به همراه داشته باشند؛ در غیر این صورت سبدکالایی به آن‌ها تحویل نخواهد شد.
گفتنی است برنج و مرغ بسته‌بندی‌های کارتونی دارد و برای سه قلم کالای دیگر به تولید‌کنندگان اعلام شده‌است که روی بسته‌بندی آن‌ها «سبد رایگان» و «غیرقابل فروش» را حک کنند. نوع برنجی که در سبدکالایی قرار می‌گیرد بسته‌بندی است و به دلیل نداشتن ذخائر داخلی از برنج هندی استفاده شده است. کارکنان دولت باید سبدکالایی خود را از اتحادیه کارکنان دولت (اسکاد) تهیه کنند که این اتحادیه متولی بخش توزیع جامعه هدف کارمندی و بازنشستگان در ۳۱ استان است.
همچنین معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان از پالایش لیست دانشجویان خبر داده وگفته: پس از بررسی سازمان هدفمندی یارانه اگر دانشجویانی مشمول دریافت سبدکالا نباشند یا سرپرست خانواده نباشند از این لیست حذف و پالایش می‌شوند.
«منصور حبیب‌پورگودرزی» معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره آمار نهایی دانشجویان ثبت‌نام‌کننده برای دریافت سبدکالا، گفت: طبق آمار موجود ۴۳۵ هزار نفر دانشجو ثبت‌نام اولیه خود را برای دریافت سبدکالا انجام داد‌ه‌اند. فرایند دریافت سبدکالای دانشجویان نیز مانند سایر اقشار جامعه است. اسامی دانشجویان به وزارت صنعت، معدن و تجارت فرستاده شده است. |تهران امروز|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
فقیر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
۰
۰
باسلام و احترام بر چه اساس شما انتخاب كرده اید من كه هیچی ندارم به من تعلق نگرفته ولی شخصی كه حقوق بالا و خانه و ماشین دارد به آن تعلق گرفته این عدالت است ؟؟؟
فقیر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
۰
۰
باسلام و احترام بر چه اساس شما انتخاب كرده اید من كه هیچی ندارم به من تعلق نگرفته ولی شخصی كه حقوق بالا و خانه و ماشین دارد به آن تعلق گرفته این عدالت است ؟؟؟

نیازمندی ها