اظهارات یک مسئول وزارت بهداشت درباره وضعیت سرطان در کشور:

شاخص متوسط سرطان در ایران کمتر از جهان است

به گفته یک متخصص انکولوژی اگر این سبک زندگی اشتباه رایج در جامعه کنونی ما ادامه پیدا کند، آمار سرطان بین ایرانیها دو برابر خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۸۷۲۶

جام جم سرا: سرطان یکی از بیماری‌ها است که با نشانه‌هایی خود را به ما نشان می‌دهد. آزاده متخصص انکولوژی گفت: متأسفانه تفریح مردم کشور ما شده رفتن به رستوران‌های فست‌فود و در کنار آن کشیدن سیگار و قلیان و تا زمانی که این رفتار‌ها در جامعه دیده می‌شود، آمار مبتلایان به انواع سرطان‌ها نیز روز به روز افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه در کشور‌های اروپایی میزان مرگ و میر ناشی از سرطان بسیار کاهش یافته است گفت: این کاهش مرگ و میر نتیجه سه دهه سیاست گذاری و تحقیق است در حالی که هیچ‌گاه در کشور ما برای این موضوع وقت گذاشته نمی‌شود.
وی ادامه داد: اگر این سبک زندگی اشتباه که اکنون در جامعه ما رواج دارد، ادامه پیدا کند، آمار سرطان در کشور ما نود هزار نفر در سال است و حدود ۵ در صدمیلیون نفر ازجامعه ما مبتلا به سرطان هستند، تا یک دهه آینده دو برابر خواهد شد.
آزاده افزود: اگر مردم از فست‌فود‌ها استقبال می‌کنند پس حداقل در تهیه آن‌ها از مواد با کیفیت استفاده شود تا کمی از مضرات آن‌ها کاهش یابد. مردم باید علائم سرطان را بشناسند، مثلاً هر گونه توده در سینه را جدی بگیرند و یا اگر در هنگام سرماخوردگی دچار حالات عجیب می‌شوند، بی‌دلیل لاغر می‌شوند، دچار خونریزی دستگاه گوارش می‌شوند، خال‌هایی دارند که مرتب خونریزی می‌کنند و یا مرتب و بی‌دلیل دچار ورم شکم می‌شوند، فوراً به پزشک مراجعه کنند.
این متخصص انکولوژی در پایان گفت: وظیفه اصلی رسانه، اطلاع رسانی درمورد پیشگیری از سرطان و از بین بردن ترس مردم در مورد این بیماری است. مردم باید بدانند که سرطان در اکثر موارد قابل درمان است، ‌اگر هم درمان پذیر نبود براحتی می‌توان از آن پیشگیری کرد. |باشگاه خبرنگاران|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها