چرا ما ایرانی‌ها افرادی بشدت کم‌سوادیم؟!

آسیب فرهنگی: ما مشتریان سریال‌های عشقی و پر از خیانت ترکی!

به گفته یک متخصص مسائل جنسی، کسانی که در زمینه آموزش مسائل جنسی باید کار کنند، هنوز در ایران آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و مشکلات را بیشتر می‌کنند.
کد خبر: ۶۳۵۶۸۰

به گزارش جام جم سرا، دکتر بهنام اوحدی می‌گوید: «قرار بود پزشکان عمومی وارد این حرفه شوند ولی متاسفانه هیچ آموزشی ندیدند و در این صورت باعث بروز مشکلات بیشتر می‌شوند. به این نکته هم باید اشاره کرد که یک عده هم می‌خواستند گرداندن این کلینیک‌ها را به مشاوران و روان‌شناسان واگذار کنند ولی روان‌شناسان و روان پزشکان دیگر به مباحث غدد درون ریز، زنان و زایمان و ارولوژی وارد نیستند.»
به نوشته پایگاه خبری سلامانه، وی با اشاره به اینکه با این حال این اتفاق نیاز به یک کار تیمی دارد، معتقد است: «تیمی متشکل از روان پزشکان، متخصصان زنان و زایمان، ارولوژیست‌ها و متخصصان غدد را باید جمع آوری کرد ولی در ایران از آنجایی که اغلب روان پزشکان به مسایل جنسی و زناشویی اشراف ندارند، در این شرایط تاسیس کلینیک‌های جنسی مشکلات را افزون‌تر هم می‌کند. مگر اینکه کمیته بهداشت و سلامت جنسی و انجمن علمی روان پزشکان ایران اقدام به آموزش روان پزشکان کنند و سپس دفتر سلامت روان وزارت بهداشت و درمان هم روان پزشکانی که دوره‌های دست کم ۷۰ ساعته در این زمینه گذراندند را مجاز به ایجاد درمانگاه سلامت جنسی کند.»
این روانپزشک به نکته مهم دیگری نیز اشاره کرده و خاطر نشان می‌کند: «سکسولوژی شامل فوق لیسانس و دکترا در ایران وجود ندارد و ما نمی‌توانیم به صورت پرشمار این کلینیک‌ها را داشته باشیم. تا آن زمان همین تعداد محدود کلینیک‌ها کافی است. امیدواریم وزارت بهداشت به این نتیجه برسد که دوره‌های ۷۰ تا ۱۰۰ ساعته را برای روان پزشکان، روان‌شناسان، ارولوژیست‌ها و متخصصان زنان و همچنین متخصصان عمومی برگزار کند تا به تدریج در مراکز استان‌ها در هر استان یک کلینیک سلامت جنسی داشته باشیم. همچنین از آنجا که درمان‌های جنسی نیازمند آشنایی با زوج درمانی است، دوره‌های فوق لیسانس درمان‌های جنسی و زوج درمانی نیز برای دانشجویان روان‌شناسی لازم است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها