بدون شک یکی از اهداف ازدواج سالم بچه دارشدن و بقای نسل است، اما متاسفانه درصدی از زوجین توانایی بچه دار شدن ندارند و هنگامی که پزشک درباره زوجی تشخیص ناباروری می‌دهد یکی از مهم‌ترین کارهای آن‌ها در ادامه زندگی مشترک، پیگیری درمان نازایی یا قبول سرپرستی کودک است که بهتر است با صراحت و در آرامش درباره آن صحبت کنند و به توافق برسند.
کد خبر: ۶۳۳۴۸۳

گاهی اوقات شخصی که درباره او تشخیص ناباروری داده شده است بدون آگاهی از احساسات همسرش گمان می‌کند که باید فداکاری کند و از زندگی همسرش خارج شود در حالی که جدایی برای او و همسرش آسیب‌های زیادی به همراه دارد. پس نباید عجولانه و احساسی تصمیم گرفت، حتی بهتر است با یک مشاور نیز به عنوان شخص بی‌طرف و آگاه در این باره مشورت شود. متاسفانه گاهی اوقات خانواده‌ها و اطرافیان زوج‌های جوان به نگرانی آن‌ها از نازایی دامن می‌زنند.
هنوز چند ماه از ازدواج زن و مرد نگذشته پرس و جو و کنکاش خانواده‌ها و آشنایان درباره بچه دار شدن شروع می‌شود و این موضوع باعث به وجود آمدن فشارهای روحی می‌شود. خانواده‌ها و اطرافیان باید بدانند که بچه دارشدن نیز مانند دیگر مسائل یک موضوع شخصی درزندگی هر زوجی است که کسی حق دخالت و اظهارنظر درباره آن را ندارد. زوجین نیز بهتر است حتی قبل از ازدواج و در جلسات نهایی خواستگاری درباره بچه دارشدن و زمان آن به توافق برسند.‌‌ همان طور که گفتیم یکی از اهداف مهم و ارزنده ازدواج بچه دارشدن است اما تنها هدف ازدواج و تشکیل زندگی مشترک نیست. گاهی اوقات زوجینی که دیر بچه دار می‌شوند و یا بچه دار نمی‌شوند اهداف دیگری مانند عشق وعلاقه، باهم بودن، تشکیل خانواده و داشتن زندگی مستقل را فراموش می‌کنند و از هم فاصله می‌گیرند و دچار مشکلات روحی می‌شوند که خود این موضوع باعث تشدید نازایی می‌شود.
این زوجین باید اهداف خود را از ازدواج بازنگری کنند تا متوجه شوند که بچه دارشدن همه آنچه از زندگی مشترک می‌خواستند نبوده است. آن‌ها باید، در زندگی به دنبال معنای تازه‌ای برای خوشبختی باشند و سعی کنند شرایط جدید را بپذیرند و برای حل آن تمام تلاش خود را بکنند. عده‌ای از این زوجین فکر می‌کنند که به آخر خط رسیده‌اند و کاملا ناامید می‌شوند در صورتی که راه حل‌های دیگری نیز برای این موضوع وجود دارد که فرزند خواندگی بهترین گزینه است. کودکان بی‌سرپرست زیادی وجود دارند که با تصمیم خداپسندانه شما می‌توانند صاحب نعمتی بزرگ به نام خانواده شوند و مورد محبت قرار بگیرند. البته زوجینی هستند که شرایط سرپرستی فرزندخوانده را ندارند، این افراد نیز می‌توانند مخارج یک یا چندکودک بی‌سرپرست را تامین کنند تا این کارخیر به آن‌ها احساس مسئولیت دهد و باعث شادی آن‌ها شود. همچنین می‌توانند زمانی را به کارهایی که با بچه‌ها سروکار دارد بپردازند مانند تدریس به بچه‌ها، فعالیت داوطلبانه در مهدکودک و...
>> خراسان/ مهرناز صفرزایی (مشاور)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها