وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آمار خروج نخبگان از کشور را ۱۵۰ هزار نفر در سال عنوان کرد و گفت: با مهاجرت مغز‌ها سالانه ۱۵۰ میلیارد دلار به دیگر کشور‌ها کمک می‌کنیم.
کد خبر: ۶۳۳۲۰۹

به گزارش جام جم سرا به نقل از خبر آنلاین، رضا فرجی دانا روز سه شنبه در مراسم تجلیل از نفرات بر‌تر هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور سال ۱۳۹۲ اظهار داشت: با محاسبات دهه ۷۰ تربیت یک نفر نخبه برای ما یک میلیون دلار هزینه دارد.
وی فرار مغز‌ها را بزرگ‌ترین خسارت کشورهای در حال توسعه در عصر حاضر توصیف کرد و گفت: ما با تحصیل فرزندان ایران در خارج کشور برای کسب علم مخالف نیستیم و همه ما مرحله‌ای از زندگیمان را در غربت به سر بردیم تا بتوانیم به آب و خاک میهن خدمت کنیم. باید دید نخبگانی که برای کسب دانش روز دنیا به خارج رفته‌اند اگر شرایط برای برگشت آن‌ها فراهم نبود کشور چه خسارتی را تحمل خواهد کرد.
به نوشته ایرنا، فرجی دانا بر ضرورت فراهم شدن زیر ساخت‌های مهم به منظور بازگشت نخبگان به کشور تاکید کرد و با اشاره به تلاش کشور چین برای بازگشت نخبگان خود از کشور آمریکا به عنوان نمونه‌ای موفق، گفت: کشور چین با ۱/۵ میلیارد نفر جمعیت حرکتی را آغاز کرده که با سه یا چهار برابر کردن پیشنهادهای کاری، نخبگان خود را از آمریکا به چین برمی گرداند اما ما فقط نظاره گر خروج نخبگان از کشور هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
۰
۰
حالا اینهایی كه مهاجرت میكنن شانس اووردن میرن جایی كه بخاطر كار علمی و پژوهشی به اونها حقوق داده میشه و ازشون حمایت و پشتیبانی میشه به غیر از اون ما الان تو این مملكت كلی هم مغز داریم كه خوابیده یا مجبوره برای نون دراووردن به كاری غیر از رشته ی تخصصی خودش دست بزنه و متاسفانه هیچ حمایت و امكاناتی در جهت شكوفا كردن این افراد وجود دارد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها