سال ۲۰۱۳ در کنار رخدادهای خوشایند، اتفاقات و حوادثی ناگوار نیز رخ داد. جنگ‌های داخلی، بلایای طبیعی و تصادفات مرگبار از جمله وقایع تلخ سالی بود که گذشت. در این نوشتار ۱۰ رخداد از تلخ‌ترین وقایع سال سپری شده همراه با عکس گردآوری شده است.
کد خبر: ۶۳۲۲۷۰
تلخ‌ترین رخدادهای جهان در سال ۲۰۱۳ +عکس

* ۷ هزار کشته در هند؛ بارش بارانهای موسمی در ماه ژوئن در بخش‌هایی از هند که منجر به رانش زمین و سیل شد بیش از هفت هزار نفر از مردم را به کام مرگ کشاند.

* حادثه در قطار مسافری اسپانیا؛ در ۲۴ جولای سال ۲۰۱۳ یک قطار مسافری در اسپانیا به دلیل سرعت بیش از حد مجاز در نزدیکی شهر سانتیاگو دکومپوستلا از ریل خارج و به دیوار بتونی برخورد کرد. در این اتفاق که شدید‌ترین حادثه ریلی این کشور طی ۳۰ سال اخیر محسوب می‌شود ۷۹ نفر جان باختند.

 

* گروگانگیری در کنیا؛ در حادثه گروگانگیری در یک مرکز خرید در مرکز کنیا که ماه سپتامبر رخ داد ۷۰ نفر کشته و ۳۰۰ نفر زخمی شدند. در این اتفاق تروریست‌ها با حمله به این مرکز خرید گروگانهای خود را به طرز فجیعی کشتند و تنها عده کمی موفق شدند خود را نجات دهند.

* زلزله پاکستان؛ در زلزله شدیدی که روز ۲۴ سپتامبر در ایالت بلوچستان پاکستان رخ داد صد‌ها نفر جان خود را از دست دادند و از منطقه مذکور ویرانه‌هایی بر جای ماند.

* غرق شدن قایق پناهجویان در سواحل ایتالیا؛ در ماه اکتبر قایق عده‌ای از پناهجویان که قصد رسیدن به اروپا را داشتند در سواحل دریای مدیترانه غرق شد و ۳۰۰ نفر جان باختند. این حادثه بحث سیاست پذیرش پناهجویان در اروپا را مطرح کرد و به چالش کشید.

* طوفان هایان در فیلیپین؛ اوایل ماه نوامبر طوفانی ویرانگر به فیلیپین را در بر گرفت. سرعت باد در این مناطق به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید. تمامی شهر‌ها، دهکده‌های منطقه مذکور به صورت کامل تخریب شد و ۲۲۰۰ نفر جان باختند.

* سقوط هواپیما در نیجریه؛ اوایل ماه اکتبر اندکی پس از برخاستن از زمین، هواپیمائی در لاگوس سقوط کرد و بیش از ۱۲ مسافر آنجان باختند. این مسافران قصد سفر به یک مراسم خاکسپاری را داشتند.

* طوفان موسمی مکزیک؛ در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی طوفان بخش‌های وسیعی از سواحل مکزیک را فرا گرفت و سیلی گسترده به راه افتاد. ده‌ها هزار خانه بدون برق ماندند و بیش از ۲۰ نفر کشته شدند.

* انفجار قطار حامل سوخت در کانادا؛ ششم ماه جولای شهری کوچک در کانادا شاهد حادثه تلخی بود که تاکنون آن را تجربه نکرده بود. قطار باری که حامل نفت خام بود پس از نشت نفت از یکی از مخازن آتش گرفت و منفجر شد و ۴۷ نفر کشته شدند. ۳۰ خانه نیز در این اتفاق تخریب شد.

* گردباد در اوکلاهاما؛ ‌ روز ۲۰ ماه می‌گردبادی سهمگین در نزدیکی شهر اوکلاهاما سیتی در زمانی کوتاه همه چیز را از جمله خانه‌ها و مناطق مسکونی ویران کرد. در این حادثه طبیعی ۲۴ نفر کشته و ۳۷۷ نفر زخمی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
۰
۰
آمار كشته های تصادفات جاده ای با محوریت زراید(پراید) راهم اگر ذكر می نمودید خالی از لطف نبود:D
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
۰
۰
تلخ ترینش شیلتر شدن wechatبود!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
۰
۰
اینها را من قبول ندارم. چون اكثراٌ حوادث طبیعی بودند.اما یادتان رفته كه اسفناكترین . دردناكترین جنایات تاریخ در خاور میانه بویژه در خاك سوریه كه با دستان خدانشناس منفور آل سعود و حمایت داعیان حقوق بشر »غرب » به ویژه امریكا با بكارگیری مزدورانی چون وهابی و سلفی و تكفیری كه بوئی از انسانیت نبرده اند . اطفال معصوم وبی گناه را می كشند.مفتی های آل سعود فتوا می دهند كه خون همه اینها مباح است و مزید بر این دختران خام عرب را تشویق می كنند كه با نیت جهاد نكاح به جهاد گران!!!(همان تكفیری ها) بپیوندند و هر ساعت با یكی از آنها همبستر شوند آیا این فجیع ترین و دردناكترین جنایات، خارج از خرد بشر نیست؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها