متخصص بیماریهای داخلی گفت: رژیم غذایی نامناسب، کم تحرکی و افزایش وزن عامل مهمی در ابتلا مردم به بیماری کبد چرب است.
کد خبر: ۶۳۱۹۰۱
غذای نامناسب و کم‌تحرکی: عامل چربی کبد

به گزارش جام جم سرا، «هاله آریا» به افراد دارای کبد چرب توصیه کرد از مصرف غذاهای چرب، موادقندی و نشاسته ای پرهیز کنند و در صورتی که از نظر بیماری های قلبی و ریوی ممنوعیتی نداشته باشند، حداقل هفته ای سه بار (هر دفعه حدود 30 دقیقه) به انجام فعالیت ورزشی بپردازند.
به نوشته ایرنا، این متخصص بیماریهای داخلی یکی دیگر از دلایل بروز این بیماری را تغییر فرهنگ زندگی و تغذیه ذکر کرد و گفت: زندگی صنعتی و کاهش فعالیت های بدنی باعث ذخیره چربی و اضافه وزن می شود.
وی یکی ازمحل های انباشت چربی در بدن، را کبد اعلام کردو افزود: با انباشت چربی در این محل، اصطلاحا کبد چاق شده و دچار التهاب می شود و مشکل کبد چرب بروز می کند.
آریا،کبد چرب را بدون علامت دانست و گفت: این عارضه ممکن است در بعضی افراد احساس پری شکم و درد خفیف در ناحیه راست شکم ایجاد کند، ولی این بیماری معمولا بصورت اتفاقی و در حین بررسیی های آزمایشگاهی و یا در سونوگرافی ها مشخص می شود و در مراحل اولیه قابل درمان است. تعدادی از بیماران در صورت درمان نشدن ممکن است به فیبروز کبدی یا در نهایت سیروز کبدی مبتلا شوند که درمان آن بسیار دشوار خواهد بود و ممکن است مقدمات ابتلا به بیماری هایی نظیر سرطان کبد را فراهم کند.
این پزشک متخصص داخلی تصریح کرد: بیماری کبد چرب هیچ ربطی به بیماری هپاتیت ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها