در مناطقی که بارش برف آغاز شده، باید از قرار گرفتن در هوای آزاد و محیط برفی برای مدت زیاد خودداری کرد زیرا انعکاس اشعه از برف باعث سوختگی و آسیب دیدگی چشم می‌شود.
کد خبر: ۶۳۱۳۵۹
برف نخورید، زیاد هم در برف نمانید

مهناز تسلیمی، کارشناس آموزش سلامت آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به اینکه در روزهای سرد حس تشنگی کاهش می‌یابد و کودکان و نوجوانان مایعات کمی دریافت می‌کنند، توصیه می‌شود دانش آموزان و نوجوانان در این ایام، مصرف مایعات را فراموش نکنند و در کوله پشتی خود شیشه آب داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش نور آفتاب در روزهای ابری و سرد، بهتر است مصرف شیر و لبنیات، آجیل‌ها و دانه‌های مغزی مثل گردو، کنجد و تخمه گل آفتابگردان به عنوان میان وعده برای دانش‌آموزان تهیه شود؛ همچنین از خانواده‌ها می‌خواهیم که در غذاهایشان از ماهی، سبزیجات و مرکبات استفاده کنند.

تسلیمی افزود: برای تقویت سیستم ایمنی در مقابل بیماری‌های فصل به ویژه سرماخوردگی ویروسی، آنفلوانزا و آنژین‌های چرکی بر شستن دست‌ها و عدم تماس دست‌های نشسته با دهان توصیه می‌شود و لازم است افراد از وسایل شخصی دیگران استفاده نکنند و از کلاه، شال گردن و دستکش استفاده شود. هنگام سرفه و عطسه، دستمالی جلوی صورت‌شان بگیرند و به دلیل اینکه این بیماری‌ها مسری هستند، بخصوص دانش آموزان در صورت ابتلا با نظر پزشک در منزل استراحت کنند و در مدرسه حضور نیابند.

این کارشناس آموزش سلامت یادآور شد: در مناطقی که بارش برف آغاز شده است، دانش‌آموزان از قرار گرفتن در هوای آزاد و محیط برفی برای مدت زیاد خودداری کنند؛ چرا که به دلیل انعکاس اشعه از برف به چشم‌ها باعث سوختگی و آسیب دیدگی چشم می‌شود و تأکید می‌شود که از خوردن برف نیز خودداری شود |فارس|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
.....
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
۰
۰
با سلام
چرا توضیح ندادند كه دلیل نخوردن برف چیه؟

نیازمندی ها