دبیرکل جامعه اسلامی زنان گفت: خشونت علیه زنان در اجتماع ریشه در خشونت‌های خانگی دارد، چون زمانی که مردان راه‌های تعامل صحیح با زنان را در خانه نیاموزند، در اجتماع نیز علیه آنان رفتارهای خشونت‌آمیز نشان می‌دهند.
کد خبر: ۶۲۹۰۶۸

به گزارش جام جم سرا به نقل از شبکه ایران، معصومه رضایی  افزود: تمام تلاش‌هایی که زنان برای رسیدن به مناصب بالای حکومتی می‌کنند و بر اساس اصل شایسته سالاری نیز حق آنان است، به دلیل تبعیض‌هایی که ریشه در تربیت خانوادگی دارد، بی‌ثمر می‌ماند. در واقع تبعیض علیه زنان در کلان ریشه در خشونت خانگی دارد.
 
تبعیض‌ها زنان را از اهدافشان باز می‌دارد
وی تاکید کرد: زنان علاقه‌مند به ریاست جمهوری و وزارت هستند؛ ولی به علت همین تبعیض‌ها نتوانسته‌اند به این هدف خود دست یابند. در این جهت از رییس دولت تدبیر و امید هم انتظار می‌رفت که چند وزیر زن انتخاب کند.
دبیرکل جامعه اسلامی زنان با بیان اینکه هر گونه تبعیض، مصداق خشونت است، گفت: در دوران کودکی بین دختران و پسران تبعیض وجود دارد و دختران مورد خشونت خانگی قرار می‌گیرند. متاسفانه در خانه‌های افراد مومن و تحصیلکرده نیز بین دختران و پسران تبعیض وجود دارد و بسیاری از پسران به خود اجازه می‌دهند که به خواهران خود دستور بدهند. البته کشور ما از نظر خشونت خانگی علیه زنان از کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان وضعیت بهتری دارد.
 
نگاه ناپاک به زنان در اجتماع، ریشه در خشونت خانگی دارد
دبیرکل جامعه اسلامی زنان با بیان اینکه نگاه ناپاک به زنان در اجتماع، ریشه در خشونت خانگی دارد، تصریح کرد: این نوع نگاه به زنان ریشه در برخورد مردان با همسر و یا خواهر و آموزش‌های خانوادگی دارد.
این فعال حوزه زنان تاکید کرد: ایجاد محدودیت برای دختران به منظور تحصیل در دانشگاه‌ها، تبعیض در محیط کار، مواردی از خشونت علیه زنان در اجتماع هستند که از خانه به این محیط‌ها تسری یافته‌اند.
وی با اشاره به تاثیر خشونت خانگی بر حضور زنان و دختران در دانشگاه‌ها، گفت: زمانی که مردان در خانه علیه همسر و خواهر خود خشونت اعم از خشونت کلامی،روانی،جسمی و در مواردی جنسی مرتکب می شوند. در اجتماع تلاش می‌کنند فرصت‌های تحصیلی زنان را محدود کنند و با اقدامات خود مانع تحصیل دختران در برخی رشته‌های مورد علاقه خود شوند.
رضایی در پایان درباره تسری خشونت خانگی به محیط‌های شغلی اظهارکرد: این امر موجب می‌شود زنان در موقعیت شغلی مشابه با مردان، دستمزد کمتری دریافت کنند یا حتی با موانع ترفیع شغلی مواجه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها