ناراحتی خواهر زن از وضعیت زندگی داماد بی‌مسئولیت

خواهرم با یک شوهر مریض، بیکار، بددهن و معتاد ازدواج کرده!

چندی پیش جام جم سرا خبری منتشر کرد از اسیدپاشی پدر و برادری بر صورت دختری جوان از اعضای خانواده. آن مطلب بسرعت به یکی از پربازدیدترین مطالب تبدیل شد و نظرات گوناگونی نیز درباره موضوع دریافت کردیم. اکنون «تهمینه»، دختر جوانی که گرفتار اسیدپاشی از سوی اعضای خانواده‌اش شده بود در مصاحبه‌ای تلفنی جزئیات بیشتری از آن حادثه گفته و وضعیت کنونی خود را شرح داده است. آن را بخوانید.
کد خبر: ۶۲۶۵۴۲

«هر کس می‌شنود پدر و برادرم رویم اسید پاشیده‌اند، تعجب می‌کند. آن‌ها پدر و برادر تنی من هستند. اما نمی‌دانم چرا چنین بلایی بر سرم آوردند.»
این اظهارات دختری ۲۹‌ساله به‌نام تهمینه است که شش ماه قبل قربانی خشم پدر و برادرش شد. آن‌ها که مخالف جدایی تهمینه از شوهر معتادش بودند، با همدستی یکدیگر او را با اسید سوزاندند.
به گزارش جام جم سرا به نقل از اعتماد، حالا تهمینه که در کنار خانواده‌اش احساس امنیت نمی‌کند برای مداوا به آلمان سفر کرده است. او چند روز قبل در گفت‌وگویی تلفنی حادثه‌ای که برایش رخ داده بود بازگو کرد.

*چطور شد که با خانواده‌ات دچار اختلاف شدی؟
فروردین ماه سال ۹۱ یکی از همکارانم از من خواستگاری کرد و چون جوان خوبی به نظر می‌رسید با او پای سفره عقد نشستم. اوایل همه‌چیز خوب بود اما یکی، دو ماه که گذشت فهمیدم شوهرم معتاد است. او مدام به من دروغ می‌گفت. او اعتیادش را انکار می‌کرد و می‌گفت مصرفش تفریحی است. چند مرتبه من را در محل کارم کتک زد. دیگر تحملش را نداشتم. به همین دلیل تصمیم گرفتم پیش از شروع زندگی مشترکمان از او جدا شوم. همین موضوع باعث ناراحتی خانواده‌ام شد.

*چرا خانواده‌ات با جدایی تو مخالف بودند؟
آن‌ها می‌گفتند برایمان خوب نیست که تو طلاق بگیری. پدرم می‌گفت آبروی خانواده‌مان می‌رود و همه می‌گویند شاید عیب از خانواده ما بوده. با این حال من تصمیمم را گرفته بودم تا هر طور که شده طلاق بگیرم. حتی پدرم تهدید کرد که اگر جدا شوم من را می‌کشد اما تصمیم من قطعی بود.

*در ادامه چه اتفاقی افتاد؟
مدتی گذشت و من از شوهرم طلاق گرفتم. کشمکش‌های من و خانواده‌ام حدود ۹ ماه طول کشید. می‌دانستم که پدر و برادر کوچک‌ترم نقشه کشیده‌اند که بلایی سرم بیاورند اما دقیقا نمی‌دانستم چه تصمیمی دارند.

*درگیری‌ها از چه زمانی شروع شد‌؟
از جهیزیه‌ام شروع شد. چون شاغل بودم با پول خودم جهیزیه‌ام را خریده بودم. یک روز وقتی از سر کار آمدم، دیدم فرشی که خریده بودم، نیست. از پدرم در این باره سوال کردم. گفت مگر تو نمی‌خواهی طلاق بگیری. فرش به دردت نمی‌خورد. همه وسایلت را می‌فروشم. گفتم وسایل را خودم خریده‌ام. پدرم گفت تو با آبرویم بازی کردی و نمی‌گذارم زنده بمانی.

*چطور رویت اسید پاشیدند‌؟
همان روز که پدرم این جمله را گفت، چند دقیقه بعد برادرم آمد. او و پدرم من را به باد کتک گرفتند. برادرم موهای من را از پشت گرفت و من را روی زمین کشید. او دست و پایم را گرفت. در ادامه مادرم یک گالن آورد و به پدرم داد. او هم محتویاتش را روی صورتم ریخت. داخل ظرف پر از اسید بود. من از درد به خودم می‌پیچیدم اما آن‌ها من را کتک می‌زدند. در ادامه یک طناب آوردند و دور گردنم پیچیدند. قبلا دیده بودم که پدرم آن طناب را می‌بافد اما نمی‌دانستم آن را برای چه می‌خواهد. بعد از آن دیگر چیزی نفهمیدم.

*چه زمانی به هوش آمدی‌؟
نمی‌دانم چقدر گذشته بود که چشمانم را باز کردم. درد همه وجودم را گرفته بود. پدرم تلویزیون تماشا می‌کرد و مادرم هم در آشپزخانه بود. برادرم هم رفته بود یک گونی بیاورد و من را داخل آن بیندازد. دوان دوان خودم را به حمام رساندم. زیر دوش رفتم تا اسید‌ها پاک شود. چشمانم را شست‌وشو دادم تا کور نشوم. پدرم که دید من به حمام رفته‌ام دوباره سراغم آمد. برادرم هم سر رسید. می‌خواستند من را بکشند اما به دست و پایشان افتادم و التماس کردم. پدرم گفت اگر تو زنده بمانی از ما شکایت می‌کنی. اما من قول دادم شکایت نکنم. بعد از چند ساعت با برادر بزرگ‌ترم که رابطه خوبی با من داشت تماس گرفتند و او من را به بیمارستان رساند. وقتی در بیمارستان‌های قزوین نشد برایم کاری بکنند من به تهران منتقل شدم.

*چطور شد که پای پلیس وسط کشیده شد؟
در بیمارستان مدام از من می‌پرسیدند چه کسی این بلا را بر سرت آورده اما من از ترس حرفی نمی‌زدم. تا اینکه پلیس آمد و من همه‌چیز را گفتم.

*در آن شرایط که نمی‌توانستی به خانه برگردی کجا را برای ادامه زندگی انتخاب کردی؟
بعد از آن مدتی در بهزیستی بودم. اما آنجا شرایط خوبی نداشت. امکاناتی نداشت. فقط به‌عنوان سرپناه می‌شد از آنجا استفاده کرد. چون شنیده بودم از خارج از کشور امکانات خوبی برای درمان وجود دارد تصمیم گرفتم به خارج از کشور بروم.

*آیا چنین کارهای خشونت‌باری در خانواده‌ات سابقه داشت؟
این موضوع به سال‌ها قبل برمی‌گردد. نخستین مرتبه حدود ۲۰ سال قبل پدر و مادرم برسر ارثیه‌ای که به مادرم رسیده بود با یکدیگر دچار اختلاف شدند. مادرم می‌خواست ارثیه‌اش را به دایی‌ام ببخشد اما پدرم اصرار می‌کرد که مادرم باید ارثیه‌اش را بگیرد. سر همین موضوع مدت‌ها با یکدیگر اختلاف داشتند تا اینکه یک روز مادرم روی پدرم اسید پاشید. به‌دلیل همین موضوع مادرم مدتی زندانی شد اما بالاخره پدرم رضایت داد و او آزاد شد. از‌‌ همان زمان رابطه پدر و مادرم با یکدیگر زیاد خوب نبود.

*چطور شد به خارج از کشور رفتی؟
مدتی دنبال گرفتن ویزا بودم. البته به دفتر ریاست‌جمهوری هم رفتم و از آقای روحانی هم کمک مختصری گرفتم. بالاخره توانستم با زحمت پول بلیت هواپیما را تهیه کنم و به آلمان بیایم.

*پزشکان آلمانی چه تلاش‌هایی برای مداوایت انجام دادند؟
پرشکان بعد از انجام معاینه‌های دقیق گفتند باید صورتم به‌طور کامل جراحی شود. خوشبختانه در این حادثه به چشم‌هایم آسیبی نرسید اما اسید، صورت و دست‌هایم را از بین برد. دکتر‌ها گفتند چون بدنم ورم دارد باید سه ماه صبر کنم تا تورم از بین برود. روز‌ها به سرعت در حال طی شدن هستند و نمی‌دانم وقتی زمان جراحی برسد پولش را از کجا بیاورم.

*آیا دولت آلمان به تو کمکی می‌کند؟
از دولت آلمان هم تقاضای کمک کردم اما تقاضایم رد شد. به همین دلیل از دولت ایران و آقای دکتر روحانی می‌خواهم به من کمک کند. من در شرایط سختی زندگی می‌کنم و مجبور شدم به آلمان بیایم. اینجا هزینه‌ها سرسام‌آور است و امیدوارم بتوانم چند ماه دیگر دوام بیاورم.

*درباره آخرین وضعیت پرونده‌ات صحبت کن. شکایت تو از پدر و برادرت به کجا رسید؟
چند هفته قبل جلسه دوم رسیدگی به پرونده‌ام برگزار شد. وکیلم پیگیر کار‌هایم است اما نمی‌دانم قرار است چه حکمی صادر شود. فعلا که پدر و برادرم با وثیقه آزاد هستند و من از همین موضوع نگرانم. من از سایه خودم هم می‌ترسم. نگرانم که آن‌ها دوباره سراغم بیایند و باز هم رویم اسید بپاشند.

*در آلمان روز‌هایت را چطور می‌گذرانی؟
در آلمان همیشه یا در بیمارستان هستم یا اینکه در خانه افتاده و درد را تحمل می‌کنم. بیشتر از هر چیز از ایستادن جلوی آینه می‌ترسم. وقتی چهره خودم را می‌بینم همه بدبختی‌های زندگی در یک آن، جلوی چشمم می‌آید. این روز‌ها تمرکز ندارم و نمی‌دانم چه سرنوشتی در انتظارم است. وقتی در خیابان‌های آلمان راه می‌روم آلمانی‌ها با ترحم به من نگاه می‌کنند. هرچند آن‌ها تقصیری ندارند اما از چنین نگاه‌هایی متنفرم. با نگاه‌های ترحم‌آمیزشان تحقیر می‌شوم.

*حالا برای ادامه زندگی‌ات چه تصمیمی داری؟
نمی‌دانم قرار است چه اتفاقی بیفتد اما از مسوولان و همه مردم خواهش می‌کنم به من کمک کنند تا سلامتی‌ام را به دست بیاوردم. من زندگی خوب و سالمی داشتم اما رفتار اعضای خانواده‌ام زندگی‌ام را تباه کرد. هر کس که می‌شنود پدر و برادرم رویم اسید پاشیده‌اند تعجب می‌کند. آن‌ها پدر و برادر تنی من هستند. اما نمی‌دانم چرا چنین بلایی بر سرم آوردند.

[[عکس، تزئینی است. از ستون سمت چپ، بالای همین مطلب، می‌توانید خبر اولیه و مرتبط با اسیدپاشی را بخوانید]]

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳۴
و
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
امید وارم هر چی زود تر زیباییش رو به دست بیاره
مریم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
خیلی غیر وافعی به نظر میاد
الهه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
این فقط یه گوشه از ظلم هایی هست كه توی خانواده های سنتی ایرانی ، به زنان و دختران میشه . متاسفانه دولت در وضع و اجرای قوانین حمایت از زنان خیلی ضعیف عمل میكنه .
میلاد0429
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
واقعا از این مسیبت وارده خیلی متاثر شدم اشك تو چشام جمع شد خدا از پدر وبرادرت نگذره به خاك سیاه بنشینن خیلی پستن امیدوارم دوباره زیباییتونو بدست بیارین یه زندگی تازه تر با خونواده ای جدیدتر
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
اخه ادم ناحسابی...
حیف اسم پدر نیست كه روی تو گذاشته شده؟
حیف اسم ادم نیست كه تو یدك میكشی؟
تو اصلا میفهمی ابرو یعنی چی؟...
shahrzad
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
خب واضحه كه خانوادگی مشكل روانی داشتن.این بنده خدا هم شانس اورده خودشو برسونه المان از دست اینا خلاص بشه.واقعا سرنوشت این دختر چیه؟! خدا كمكش كنه.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
اگه ابروی خانواده با طلاق دخترشون بره باید گفت نصف بیشتر ما مردم بی ابرو هستیم اكثر دادگاه های ایران جریانات بیشتر سر طلاقه واسه اون پدر و برادری متاسفم باید . و امیدوارم حال این بانوی ایرانی هر چه زودتر خوب بشه
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
انشالا كه هرچه زودتر خوب بشه الهی آمین واقعابرای همچین پدرو برادری متاسفم
sabihe
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
bavaresh sakhte,akhe mage mishe
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
۰
۰
منم با خزان موافقم
نمیتونم باور كنم
ندا
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
۰
۰
اگه واقعاً هست امیدوارم هیچكسی هیچ دردیو تحمل نكنه حتی دشمن آدم
راستش واسه من كلی علامت سوال هست بعد بیهوشی چه حواس جمعی واسه شستن چشماش داشته اونم تو این مدت مطمئناً اثرگذار بوده و چشم باید آسیب میدیده
و اینكه چه روحیه قوی دارند واسه آلمان رفتند و گشتن تو خیابوناش .....
و اینكه سوختن در اثر اسید اولین تاثیرش بر روان انسانه و ایشون چه ریلكس
مادرها همیشه دلسوزترند ظاهراً ولی حتی واسش مهم نبوده جالبه مگه از سنگه
میتونه یه راه اخاذی باشه ووووو

راستش وقت خوندن باورم نشد
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
۰
۰
با سلام
بنا به اظهارات دختر تمامی حوادث رخ داده دروغ می باشد. هر چی شده را خدا نیك می داند
مینا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
۰
۰
واقعا از شدت ناراحتی نمیدونم چی بگم ... من خودم دخترم و عاشق پدر خدابیامرزم بودم.. چون من عاشقانه پدرمو دوست داشتم باور این موضوع برام خیلی سخته كه یك پدر با دخترش اینكارو انجام بده.. اخه چطور ممكنه؟؟؟:(:( تهمینه جان خواهرم انشاالله كه به همین زودی زیباییتوو بدست بیاری ولی قبل اون باید فكری بحال روحیت بكنی..
نیما
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
۰
۰
تقریبا اكثر نظرات رو با دقت خوندم ، ای ول به اونایی كه می گن خبر غیر واقعیه !!! جدیدا از این خبرا زیاد به گوش می رسه و فضای مجازی پر از این خبر هاست حتی بعضی ها شماره حساب می دن جهت كمك !!! بهتره برای سلامتی خود فرد هم كه شده این اخبار رو گوش ندیم و بهش اهمیت ندیم ! دنیای مجازی و سایبری ممكنه هزاران خبر اینجوری باشه ! وقتی از دست ما كاری بر نمی یاد چرا خودمون رو و ذهن خودمون رو مشغول چنین چیزهایی كنیم
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
۰
۰
واقعا تاسف برانگیزه
یگانه
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
۰
۰
باورش سخته خیلی سخت این كارا دل میخواد اونیكی این كارو كرده نمیشه بهش گفت پدر............
الهام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
۰
۰
نمیدونم چرا نمیتونم باور كنم بیشتر شبیه یك داستان تخیلیه
مهساآنلاین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
۰
۰
خدا كمكت كنه ایشالا پدر مادرت ذلیل بشن همچین بلای سرت آوردن خیر نبینن برات دعا میكنم هرچه زودتر خوب بشی
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
۰
۰
خیلی متاثر شدم،تاثر از رفتار این به اصطلاح پدر و برادار،ناراحتی از درد و رنج یه دختر بی پناه كه زیباییشم از دست داده...
امیدوارم كه این خواهر محترم هر چه زودتر سلامتی و زیبایشو بدست بیاره و صاحب یه زندگی خوب بشه.
فریبا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
۰
۰
واقعا متاسفم
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
۰
۰
هیچوقت یكطرفه قضاوت نكنید، از كجا معلوم دختره مشكلش در حدی بود كه برادر و پدرش در حد كشتن دختره ترغیب شدند؟
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
۰
۰
چه داستان تخیلی.خوبه تا دلگیر میشن اسید میپاشن رو هم.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
۰
۰
هیچوقت یكطرفه قضاوت نكنید، از كجا معلوم دختره مشكلش در حدی بود كه برادر و پدرش در حد كشتن دختره ترغیب شدند؟
مارال
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
۰
۰
برای این خواهر عزیزم دعا میكنم هر چه زودتر سلامتی و زیبایی شو بدست بیاره.اخه این طفلك كه گناه نداره.
امیدوارم خانواده این دختر به سزای عملشون برسن.
sepide
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
۰
۰
hich vaght ye pedar zendegie dokhtaresho b khatar nemindaze fk nakonam doros bashe
hadagal madar in ejazaro be pedar nemide
رویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
۰
۰
اصلا قابل باور نیسوخشن بودن خانواده قبولواسید روش پاشیدن بعد ولش كردن یه گوشه رفتن دنبال كاراشون؟بعد مامانه چه حرفه ای اسید پاشیده كه دختره چشاش نسوزه،فكر كن یه گالن اسید بپاشه روت بعد راحت بتونی تكون بخوری بری حموم،از همه خنده دار تر این كه این گفته نمیگم اونا هم گفتن آفرین كوچولو پس بریم بیمارستان،جالبتر از همه این كه این چه درآمدی تو 29 سالگی داره كه هم كلی جهاز گرفته و هم رفته آلمان و فعلا تا عمل مشكل مالی نداره، نمیشه به تهمینه جون بگین منو جایگزین بفرسته سر كارش قول میدم كل هزینه عملشو پدر من بده
الهام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
۰
۰
باورش خیلی سخته
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
۰
۰
هزینه های عملت وزندگیت توآلمان سرجمع چقدر میشه خانم تهمینه ؟
دروغ
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
۰
۰
داستان جالبی بود
فرشته
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
همش چرته.
رضا لزومی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
حقش بوده معلوم نیس چه كرده ك اینكارو باهاش كردن البته اگه داستان راست باشه.
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
۰
۰
به نظر من هر كاری هم كه كرده باشه حقش نبوده كه خانوادش اینكارو باهاش كنن.
الهه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
۰
۰
خانم رویا دست وپا این بنده خدا رو كه قطع نكردن كه نتونه بره حموم درضمن مگه نمیشه با جهیزیه كم خونه شوهر رفت.شما اگه دنبال كار میگردید سایت های مربوط به استخدام را دنبال كنید نه اینجا.......................
م..خ
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
۰
۰
امیدوارم زودتر خوب بشی ایا خانواده این قدر قصی القلب.. خدا هدایتشان كنه

نیازمندی ها